Skocz do zawartości
Forum

Konkurs "Grafika dla smyka"


Redakcja

Rekomendowane odpowiedzi

Wśród licznych ćwiczeń rozwijających przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym ważne miejsce zajmują ćwiczenia rozwijające koordynację wzrokowo-ruchową. Wpływają one korzystnie na przygotowanie dziecka do pisania.
Książka, którą możecie wygrać dla swojego Malucha-przedszkolaka w naszym konkursie zawiera propozycje ćwiczeń polegające na rysowaniu po wykropkowanych konturach - cwiczenia takie są interesujące i przyciągają uwagę dzieci. Karty pracy służą nie tylko zabawie, ale też rozwijaniu mowy i myślenia, kształtowaniu pojęć, przybliżaniu wiedzy o środowisku przyrodniczym.

http://kontoredakcyjne.strefa.pl/Grafika%20dla%20smyka_okladka2.jpg

Jeżeli chcecie zdobyć jeden z 10 egzemplarzy "Grafiki dla smyka" w naszym konkursie, odpowiedzcie na pytanie: Jakie ćwiczenia rozwijające polecacie swoim dzieciom-przedszkolakom?
Na Wasze odpowiedzi czekamy od dziś do niedzieli, tj. 18 marca. Oczywiście liczymy na kreatywne przykłady ćwiczeń, zabaw rozwijających dla przedszkolaków :)

Zapraszamy do postowania i życzymy powodzenia!

Regulamin konkursu

Odnośnik do komentarza

Sznurki, pudełka po butach, butelki, nakrętki To, co z pozoru nadaje się tylko do wyrzucenia, może stać się materiałem na wspaniałą zabawkę. Ludziki z kasztanów,roboty z rurek po papierze toaletowym,telefon z nitki i kubeczków.Najważniejsze to tworzyć razem z dziećmi, starać się angażować je do pracy: niech tną, kleją, podają narzędzia, przyklejają ozdoby. Tworzenie zabawek rozwija zdolności manualne dziecka. Ćwiczenie palców przy wycinaniu, lepieniu, sklejaniu świetnie przygotuje dzieci np. do nauki pisania. Konstruowanie zabawek jest również sposobem na odreagowanie stresu i pomaga się skoncentrować. Poza tym karton można podrzeć, przerobić, popsuć i nikt nie ma o to pretensji.

:angel_star:

14.12.2012 ODSZEDŁ MÓJ NAJWIEKSZY SKARB :*

NADAL PISZĘ ... www.pomocdlaantosi.pl

http://s2.suwaczek.com/20100410650114.png
http://s10.suwaczek.com/200907134865.png

Odnośnik do komentarza

Z moim pszedszkolakiem a raczej teraz zerówkowiczem jesteśmy na etapie ślaczki,literki,cyferki ale jak był mniejszy to np. ja rysowałam kontury jakiegoś przedmiotu on musiał zgadnąć co to jest i kredkami uzupełnić brakujące elementy np narysowałam telefon a on musiał w środku narysować tarcze z numerami.
Robiliśmy łańcuchy choinkowe z wybranym wzorem kolorów np. czerwony,żółty,fioletowy,brązowy i zaś czerwony,żółty...itd.
Wydzieranki,braliśmy kartkę gazety/ulotki składaliśmy na kilka kawałków i wydzieraliśmy kawałeczki po rozłożeniu była serwetka.
Pomocne też nam były różne karty prac dostosowane do wieku a w nich różne kolorowanki,zagadki,rebusy itp.

Odnośnik do komentarza

Każda zabawa, która wywołuje radość i uśmiech na twarzy dziecka może być rozwijająca.
Na rynku jest mnóstwo pomocy edukacyjnych, które mają nam pomóc rozwijać zdolności naszego przedszkolaka. Książeczki, interaktywne zabawki, laptopy z naukowymi gramy itp, wiele rzeczy bardzo ciekawych i bardzo pomocnych na wymyślanie kreatywnych zabaw dla naszego szybko nudzącego się przedszkolaka.

Lista ćwiczeń rozwijających mojego synka - przedszkolaka jest bardzo długa, a oto kilka ulubionych:

1. Hit ostatnich dni - kredki do malowania po szybie - wystawa prac była nie tylko na szybach okiennych, ale i na lustrach - próby sportretowania samego siebie. Kredki te przydały się również do ozdobienia szklanych wazonów mamy.
2. Puzzle - najlepiej z ulubionymi bohaterami bajek.
3. Edukacyjne gry komputerowe, w tym ulubiona gra w sklep, która pomaga już przedszkolakom poznać pierwsze prawa rynku;-)
4. Zagadki Czu Czu, które świetnie sprawdzają się w chwilach gdzie synek musi się wykazać cierpliwością, np w kolejce do lekarza, obrazkowe zgadywanki walczą z nudą i przede wszystkim wspaniale rozwijają.
5. Nauka wierszyków i piosenek, najlepiej z układem tanecznym.
6. Wymyślanie i opowiadanie wspólnie bajeczek, np dalsze losy ulubionych bohaterów z książek czy bajek.
7. Wspólne czytanie, czytanie, czytanie
8. Wspólne "naukowe" rozmowy przy okazji wykonywania codziennych czynności czy spacerów - tu tematów jest całe mnóstwo np. czemu kałuże znikają, czy czemu nie ma liści na drzewach.
9. Wspólne uprawianie sportu, my chodzimy raz w tygodniu na basen, jeździmy na rowerze, gramy w piłkę, robimy wyścigi, bo wiem, że bardzo ważny jest rozwój nie tylko umysłu, ale i ciała:-)
10.Dbamy o tradycje i nasze rodzinne rytuały jak niedzielne wspólne śniadania, obiady u babć czy wspólne wyjście do restauracji.

Ciesze się bardzo, że są gry i materiały pozwalające rozwijać mojego synka w wielu bardzo różnych kierunkach, ale tak na prawdę najważniejszy jest czas jaki spędzamy z maluchem, trochę naszej pomysłowości i chęci, a nie drogie pomoce.

http://suwaczki.maluchy.pl/li-62613.png

http://suwaczki.maluchy.pl/li-62612.png

Odnośnik do komentarza

Ćwiczenia dla przedszkolaczka

1. Lusterko - na zmianę naśladujemy to co robimy: gesty, miny, ruchy, itp. Czasami urozmaicamy to dodając różne odgłosy, które też trzeba naśladować.
2. Malowanie, kolorowanie, rysowanie i mazanie i to nie tylko po kartce.
- ostatnim naszym hitem są kredki do malowania w wannie. Wersja na zabawę w ciągu dnia to miska z wodą, po której też świetnie się bazgroli
- drugie miejsce zajmują farby do malowania palcami - można powiedzieć, że mały tak sie wczuwa, że maluje całym sobą.
- pudła, kartony i ściany przed malowaniem - oto materiały, które używamy poza tradycyjnymi kartkami i kolorowankami.
3. Wstążka - kładziemy na podłodze i udajemy, że chodzimy po linie, tańczymy falując nią na lewo i prawo, wiążemy sobie dwie kokardki na lewej nodze i prawej ręce i w ten sposób robimy ćwiczenia naprzemienne.
4. Leniwe ósemki - słynne ósemki Dennisina, które ćwiczą koncentrację, czyli przewrócona ósemka - mamy zalaminowaną ósemkę w rozmiarze A3 i jeździmy po niej nie tylko palcem ale i autkami, wyobrażamy sobie ósemkę na podłodze i próbujemy przejść po niej tip-topem.
5. Plastelina i ciastolina - lepimy robaczki, ślimaczki, ludki, owocki i samoloty. Ćwiczymy rączki i wyobraźnię. Z czasem wybierzemy się na warsztaty garncarstwa i lepienia z gliny.
6. Lupa - poznajemy świat przyrody - to świetna zabawa obserwować przez szkło powiększające biedronkę, pajączka, listki i trawki.
7. Memory - tradycyjna gra w wyszukiwanie par - bardzo dobrze ćwiczy pamięć i wymusza koncentrację
Zabaw jest całe mnóstwo i to tylko kilka, zawsze pamiętamy, żeby zabawy były urozmaicone i na zmianę muszą pobudzać i wyciszać naszego szkraba. Same spokojne zanudzą go, a same pobudzające ... to już mamy wiedzą co :-)

Pozdrawiam wszystkich i życzę udanej zabawy

Odnośnik do komentarza

U nas hitem dla naszych bliźniaków są tzw. rysowanki-wykańczanki. Ktoś rysuje cześć rysunku np. samochód bez kół, szyb reflektorów. Inny to wszystko wykańcza. Najciekawsze jest to \, że moje 4- latki same świetnie się bawią wymieniając się tymi rysunkami. Ich nieporadne rysunki w rękach tego drugiego tworzą czasem bardzo ciekawe koncepcje. A śmiechu przy tym co nie miara, bo tak naprawdę nie wiadomo co miał na myśli rysujący :-) A wykańczający albo się domyśla albo nie :-)

Amelia i Tobiasz - 15.02.2008 :-)

Odnośnik do komentarza

W tym wieku zabawa i nauka są jednym i tym samym. Dziecko ciekawi każda rzecz, którą bierze do rąk. Maluch stara się dowiedzieć, co to jest, do czego służy i jak działa

Oto jakie ćwiczenia rozwijające stosuję u swojej 22 miesięcznej córeczki:
+ Słuchanie bajek przez córkę nie tylko czytanych przez nas jako rodziców ,ale także nagranych na płyty CD
+Gra memo doskonale ćwiczy pamięć, koncentracje i spostrzegawczość córki
+ Dbanie o zwyczaje jak np. wspólne wyjście do Kościoła, pamiętanie o urodzinach dziadków i z tej okazji laurka czy wspólne posiłki w weekend
+ Wspólna zabawa w teatr( wspólne przygotowanie strojów i dekoracji)
Np.budowa zamka z dużych kartonowych pudełek, z rolek po papierze toaletowym wykonujemy wieże ,a z patyczków od lizaków i kolorowego papieru chorągwie
By przebrać się za Czerwonego Kapturka potrzebna jest zwykła czerwona chustka
+ Wygrywanie melodii na cymbałkach, zabawa tamburynem i grzechotkami
+ Słuchanie płyt z piosenkami, poruszanie się w rytm melodii i próba powtarzania prostych słów
+ Wycinanie stempelków z ziemniaków i odciskanie ich w farbie
+ Zabawa masą papierową jako materiału do wykonania różnych figur albo jako masy do oklejania gotowych kształtów
+Malowanie palcami
+ Wspólne czytanie bajeczek na dobranoc
+ Wspólne spędzanie czasu na świeżym powietrzu, czy to spacer do lasu, wizyta w gospodarstwie agroturystycznym czy wyprawa do zoo

Aby być szczęśliwym dziecko nie potrzebuje stosów zabawek.

http://www.suwaczki.com/tickers/bfareepd9xnhhr2v.png

Odnośnik do komentarza
Gość tatus 2010

Oto moje sposoby na ćwiczenia rozwijające moich dwóch 3 letnich córeczek ;
- Wspólne budowanie namiotu z krzeseł i koca doskonale rozwija zdolność twórczego myślenia
- Zabawa ciastoliną lub plasteliną, lepiąc różne kształty córki ćwiczą zdolności manualne
- Rysowanie kredkami ołówkowymi i świecowymi, malowanie farbami
- Wykorzystanie niepotrzebnych rzeczy w domu ( pudełka papierowe, papierowe tacki, pojemniki na jajka. rolki od papieru toaletowego) do zabawy z dzieckiem np. malowanie na różne kolory rurek z makaronu, nawleczenie na kawałek sznurka i naszyjnik gotowy
- Z fotografii powycinanych z kolorowych magazynów i kartek świątecznych można wyczarować śliczne kolaże i mozaiki
- Nagrywanie na płytę własnych „audycji ”w formie piosenek lub wierszyków
- Naśladowanie postaci z filmów i bajek
- Częsty kontakt z innymi dziećmi czy to na podwórku czy wizyta w zabaw
- Wspólna zabawa w łaskotki i przepychanki

Odnośnik do komentarza

Polecam następujące ćwiczenia dzieciom, są one wypróbowane i sprawdzone przez moje 3dzieci:
1)Zabawa na świeżym powietrzu czy to w piasku, w baseniku czy spacer do lasu
2)Wykorzystywanie do zabawy przedmiotów gospodarstwa domowego( narzędzia ogrodnicze, przybory kuchenne)
3)Czytanie książeczek
4)Ozdabianie papieru odciskami dłoni i stóp pokrytych farbą
5) Zabawa w udawanie dorosłych i przebieranki np. za Królewnę Śnieżkę
6) Układanie puzzli
7) Zabawa klockami drewnianymi
8) Lepienie z plasteliny, modliny, ciastoliny
9) Dziecko kładzie się na dużym kawałku papieru do pakowania, odrysowuję jego kontur, a następnie szkic wieszam na ścianie, a dziecko dorysowuje detale swojej buzi czy ubrania
10)Słuchanie płyt z piosenkami dziecięcymi i tańczenie w ich rytm

Odnośnik do komentarza

Mój przedszkolak a razem dwa poznają w bardzo zwariowany sposób świat:)

Często bawimy się w znaną od lat zabawę zgadnij co to jest w tym pokoju

podaje się kolor/y tej rzeczy(ale nie mówiąc lecz pokazując np. drzewo i tu trzeba pokazać tak by było wiadomo czy chodzi o brązowy czy też o zielony...albo z niebieskim to się udaję zmarzniętego itd...:) potem pokazuje się wielkość danego przedmiotu...:) i tak aż ktoś wpadnie na pomysł co to....zabawa bardzo uczy dzieci kreatywności i otwartości....często bawimy się w pokoju dzieci gdzie jest bardzo dużo różnych przedmiotów...;)tak początki tej zabawy nie były wcale takie ciężkie...;)dla dzieci ...chociaż dla mnie pomysłodawczyni tej zabawy...bardzo bardzo trudne:)

Odnośnik do komentarza

Moja córka już od dwóch lat jest przedszkolakiem z czego zresztą jest bardzo dumna i traktuje ten fakt bardzo poważnie, dlatego sama często proponuje mi w domu abyśmy bawiły się w szkołę. Jest to bardzo fajny sposób aby połączyć beztroską i i świetną zabawę z naprawdę wartościowymi ćwiczeniami jakie możemy wówczas dziecku jako rodzic w roli nauczyciela zaoferować. Podczas zabawy często korzystamy z gotowych już pomocy i wykonujemy przeróżne zadania począwszy od rysowania, kolorowania, a skończywszy na poznawaniu literek i cyferek. Oto przykładowe zadania jakie córeczka najbardziej lubi :
- łącznie kropek – mogą to być zarówno obrazki z już ponumerowanymi kolejno kropkami bądź bez numerków , gdzie dziecko musi wykazać się wyobraźnią aby właściwie wykonać rysunek. Jeśli nie mamy akurat gotowych zadań to staram się sama coś stworzyć. Często również kiedy córka córka podczas rysowania ma kłopot z narysowaniem jakiegoś przedmiotu, aby nie rysować za nią robię jej pomocnicze kropki i kolejnym razem już nie ma takiego problemu,
- szlaczki - zasada jest podobna jak przy łączeniu kropek w obrazkach jednak wymaga większej precyzji i jest świetnym ćwiczeniem przygotowującym rączki przedszkolaka do dalszej nauki pisania,
- labirynty - szukamy i rysujemy odpowiednią drogę aby np. jeżyk mógł dotrzeć do jabłuszka :)
- co się nie zgadza – zabawa polega na wyszukaniu na obrazku elementów które ewidentnie nie pasują do niego, bądź jakiś przedmiot znajduje się w nieodpowiednim dla niego miejscu. Jest to świetne ćwiczenie na spostrzegawczość.
- szukanie cieni – ćwiczenie polega na znalezieniu cienia tzn właściwego konturu do przedstawionego przedmiotu lub postaci z pośród wielu podobnych do siebie cieni różniących się bardzo małymi szczegółami. Jest to również świetne ćwiczenie na spostrzegawczość i świetnie ćwiczy wyobraźnię.
- łączenie w pary – z pośród wielu rozsypanych elementów należy połączyć pasujące do siebie jednakowe elementy w pary,
- element który nie pasuje - w jednej linijce znajduje się przykładowo sześć obrazków z których jeden w ogóle tematycznie nie pasuje do pozostałych a zadaniem dziecka jest odnalezienie i wykreślenie tego niepasującego do reszty,
Przedstawione ćwiczenia poprzez zabawę ćwiczą zarówno sprawność i rączki mojego przedszkolaka jak i jego wyobraźnię i spostrzegawczość. Wiele z tych zadań często sama wymyślam i rysuję, jednak znacznie łatwiej jest się zaopatrzyć w już gotowe pomoce, których jest naprawdę wszędzie mnóstwo dostępnych. Oprócz tego typu zadań córka bardzo lubi również układać puzzle ,obrazki z klocków czy grać w gry planszowe :).

Odnośnik do komentarza

Moja córeczka w tym roku pójdzie do przedszkola. Mimo,że jest maluszkiem grudniowym,a zatem pewnie będzie jedną z najmłodszych w grupie, wierzę, że sobie poradzi, m.in. dzięki temu,że uwielbia wszelkie zabawy rozwijające sprawności.
Poza sprawnością fizyczną, która córeczka ćwiczy codziennie na placu zabaw i podczas spacerów z babcią, a także w domu robiąc wygibasy, ćwiczymy również paluszki i główkę.
Rysujemy,lepimy,naklejamy, malujemy, zbieramy malutkie części np. makaron czy makaron i wrzucamy do butelki.
Poznajemy kształty,np. szafka jest kwadratowa, co jeszcze w domu jest kwadratowe?
Uczymy się kolorów- klocek jest niebieski, poszukaj takiego koloru na swojej bluzce.
Bawimy się w zabawy paluszkowe. Odwiedzamy bibliotekę i wypożyczamy książeczki, które często pochłaniamy w jeden wieczór.
Staramy się zapamiętywać nazwy przystanków podczas jazdy autobusem. A podczas spacerów uczymy się znaków drogowych i bezpiecznego zachowania na ulicy.
Wierzę, że dzięki takim zabawom ,mój przyszły przedszkolaczek poradzi sobie doskonale.

http://www.suwaczki.com/tickers/km5szbmhmbvh84qd.png[/url]

http://www.suwaczki.com/tickers/iv09vcqgtm5sabhz.png

Odnośnik do komentarza

We wrześniu dziewczyny jako 5 latki poszły do zerówki. Wcześniej nie chodziły do przedszkola, ale zawsze uwielbiały się bawić w szkołę czy to ze mną, lub z babcią lub ze starszą kuzynką.
Gdy miały 3 latka dostały na gwiazdkę tablicę, na której pisze się kredą.Najpierw próbowały same coś tam narysować ale gdy to im nie wychodziło, to wykropkowałam im kontury domu, drzewa, kwiatka itp a one je łączyły. Z czasem same nauczyły się rysować te przedmioty. Później w ten sam sposób nauczyły się rysować kształty. Znały je już wcześniej z bajki edukacyjnej i z zabawy w szukanie kształtów w domu.
Od kiedy pamiętam moje dziewczyny uwielbiają puzzle. Najpierw były te z niewielka ilością elementów, teraz już same ułożą 160 elementów.
Uwielbiają także lepić z plasteliny, modeliny, ciastoliny i budować z klocków.
Aby miały wprawę w posługiwaniu się nożyczkami kupiłam książeczki z ozdobami świątecznymi, gdzie tylko trzeba było wyciąć je po linii, później nauczyłam je robić papierowe serwetki.
oprócz tego wykonują zadania w książkach: kolorują, rysują po śladzie, szukają różnice, łączą w pary, dopasowują cienie.

http://www.suwaczki.com/tickers/ug37io4pdfeocb9l.png

http://www.suwaczki.com/tickers/f2wlsg18nk6571ey.png

Odnośnik do komentarza

Propozycje zabaw, które goszczą w naszym domu:

M - masa solna (banalnie prosta, a ile radości)
A - "ale plama" (dziecko otrzymuje kartkę, którą składa na połowę. Na jedną połowę kartki wyciska kilka kropel tuszu i przykłada druga połową dokładnie przyciskając. Po rozłożeniu kartki ma dwie identyczne plamy. Próbuje porównać z czym mu się plama kojarzy. Potem obrysowuje pisakiem wyobrażoną postać dorysowując inne charakterystyczne elementy postaci)
L - "lustereczko powiedz przecie" (miny przed lustrem, gimnastyka buzi i języka, śmiejemy się, parskamy)
U - układanki, puzzle, memory
C - "co się zmieniło?" (dziecko wychodzi z pokoju, a rodzice zamieniają się częściami garderoby, zamieniają kolejność ułożonych zabawek)
H - hulanki, tańce, gimnastyka

P - podobieństwa i różnice (w przedmiotach codziennego użytku, w zabawkach)
R - rysowanie (łączenie kropek, narysuj mi...)
Z - "zagraj mi to" (gramy na cymbałka, na klawiszu znane melodie piosenek dla dzieci, synek sam gra już "Wyszły w pole kurki trzy")
E - edukacja przez zabawę (liczenie strąconych kręgli, groszków na talerzu, samochodów do pozbierania; układanie słów z literek magnetycznych, odczytywanie znanych liter na produktach spożywczych rozpakowywanych w torby na zakupy itp.)
D - "do celu" (układamy tor przeszkód, zawiązujemy dziecku oczy i kierujemy nim głosem; później zamiana ról)
S - "skarbnica" (dziecko wymienia rzeczy np.: tylko białe; później rzeczy białe i miękkie)
Z - "zaczarowany ogród" (dziecko przenosi się w świat fantazji, w przeszłość lub przyszłość i opowiada co się dzieje wokół niego; może później narysować to co widziało oczyma fantazji)
K - "kuferek skarbów" (do czego służą zgromadzone w nim przedmioty, ich zastosowanie)
O - odgadnij kolejność (układamy kilka przedmiotów, dziecko zapamiętują ich kolejność, zasłaniamy je parawanem. Zadaniem jest wymienienie przedmiotów; można dla utrudnienia podawać ich kolory)
L - labirynt (na kartce, na dywanie)
A - "a to moje dziecko" (karty do łączenia dorosłych zwierząt i ich dzieci)
K - klocki (kto zbuduje najwyższą wierzę, Jenga)

To nie wszystkie "nasze" zabawy rozwijające, ale spora ich część. ::):

Odnośnik do komentarza

Okres przedszkolny to ważny czas w życiu każdego kilkulatka. Jest to czas pierwszej nauki i oswajania się z nową rolą - ucznia., dlatego też staramy się, aby ten okres spędzać z dzieckiem na swoistym połączeniu nauki i wesołej zabawy.

Oto nasze pomysły na rozwijające zabawy oraz ćwiczenia:

- WYDZIERANKI, WYCINANKI, WYKLEJANKI czyli wesołe kolaże.
Stare gazety, pocztówki, ulotki służą nam jako źródło inspiracji.

- MALOWANIE, RYSOWANIE czy KOLOROWANIE

Malujemy wykorzystując do tego zarówno przeróżne pędzelki, jak i małe rączki przedszkolaka. Zazwyczaj dzień wcześniej ustalamy, jaki będzie nasz temat przewodni. Często są to zwierzęta, auta czy zawody. Teraz na topie u nas są motywy iście świąteczne czyli króliczki, baranki czy uśmiechnięte kurczaczki.

- LEPIMY
Wykorzystując do tego plastelinę, modelinę czy ciastolinę. Od niedawno do naszych prac manualnych wykorzystujemy kolorowa masę solna zabarwianą przyprawami np. kurkumą czy czerwoną papryką.

- SZLACZKI, PIERWSZE NAUKI CYFEREK CZY LITEREK

Używamy do tego gotowych szablonów czy książeczek przeznaczonych dla poszczególnych grup wiekowych.

- CZYTAMY I OPOWIADAMY
Dużo czytamy książeczek dla dzieci i opowiadamy sobie wymyślone historie odnoszące się do konkretnej ilustracji w bajce.

- GRY
Często do naszych zabaw używamy gotowych gier np. Czu Czu, Memory, Domino czy Lotto.

- PUZZLE
Wykorzystujemy zarówno te drewniane, jak i tekturowe o przeróżnej tematyce oraz ilości elementów do złożenia.

- TEATR
Planujemy wcześniej jaką bajkę zagramy, często też improwizujemy. Do zabawy wykorzystujemy pluszaki, autka czy gotowe pacynki. Nasz malec bardzo lubi tworzyć nowe postacie z papieru czy kartonu.

- DYSKOTEKA I KARAOKE
Słuchanie przedszkolnych hitów to doskonały sposób na świetną zabawę i doskonalenie pamięci.

- W KUCHNI
Razem pieczemy czy gotujemy potrawy. Synek wyrabia ciasto, wykrawa ciasteczka czy poznaje nowe smaki przypraw i ich zastosowania. Ponadto przedszkolak bardzo lubi przelewać czy przesypywać np. ryż czy kasze.

- ZACZAROWANY WOREK
Do worka wkładamy przeróżne przedmioty. Dziecko dotykając je musi odgadnąć co jest ukryte w Zaczarowanym Worku.

- TWORZENIE NOWYCH ZABAWEK
Wykorzystujemy do tego niepotrzebne butelki czy kartony. Dzięki nim i kreatywności dziecka powstają domki dla pluszaków, garaże, autobusy czy kolorowe auta.

-LABIRYNT

Wyklejamy na podłodze wykorzystując do tego taśmę klejącą naszą ścieżkę. Na jej drodze umieszczamy cyferki oraz literki. Gdy rodzic powie np. pies to dziecko powinno przemieścić się na literkę P.

- ZABAWY RUCHOWE DO WYBRANYCH PRZEDSZKOLNYCH WIERSZYKÓW I PIOSENEK
Dziecko wykonuje to co jest powiedziane w wesołym wierszyku czy piosence.
Np.
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Kolana, pięty, kolana, pięty
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Oczy, uszy, usta, nos.

A jak przyjemnie,
I jak wesoło,
W pingwina bawić się, się, się.
Raz nóżka w lewo,
Raz nóżka w prawo,
Do przodu, do tyłu,
I raz, dwa, trzy.

- CODZIENNE SPACERY
To okazja na poznanie świata! Spacer do zoo czy do ogrodu botanicznego to czas na poznanie zwierząt oraz roślin. Wyjście na targ to najlepsza okazja na zapoznanie się z przeróżnymi warzywami czy owocami.

Taka zabawa z przedszkolakiem to prawdziwa frajda! :)
Dorosły czuje się, jakby znów miał 5 lat! :)

Odnośnik do komentarza

Mojej 4-letniej Julce często proponuje różne zabawy rozwijające zarówno zdolności manualne, jak również sportowe, muzyczne czy umiejętności takie jak pisanie, czytanie i liczenie.

Julcia chętnie zajmuje się tego typu zabawami i potrafi spędzać na nich sporo czasu nie tracąc zainteresowania.


W naszym repertuarze zabaw rozwijających są m.in.:

- rysowanie po kropeczkach, przerywanych liniach, łączenie cyferek w określone kształty,
- kolorowanie na określone kolory elementów obrazka oznaczonych figurami geometrycznymi, literkami lub cyframi,
- szukanie drogi w rysunkowych labiryntach,
- kończenie rozpoczętych w książeczce lub przez mamę rysunków,
- opowiadanie historyjek na podstawie ilustracji,
- wskazywanie przedmiotów na określoną literkę czy to w pokoju, czy na spacerze, czy w podróży,
- liczenie określonych przedmiotów: zabawek, ptaszków na niebie, słupów telegraficznych, drzew...
- lepienie z modeliny i plasteliny - rozwija paluszki, a jednocześnie wyobraźnię,
- robienie wydzieranek i wyklejanek z gazet i kolorowego papieru - podobnie rozwijające jak lepienie z modeliny i plasteliny,
- tworzenie małych form z masy gipsowej,
- śpiewanie piosenek i nauka wierszyków, wyliczanek, opowiadanie bajeczek,
- gra na instrumentach "domowej roboty" jak garnki, pokrywki, łyżki, plastikowe pojemniki...
- gry takie jak: memory, "Skaczące Kapelusiki", pchełki, bierki, proste gry planszowe,
- dłuugie spacery, podczas których poznajemy otaczającą nas przyrodę.

Takie zabawy to wspaniale spędzony czas zarówno dla dziecka jak i dla mamy:)

http://www.suwaczki.com/tickers/iv09i09kkce8ytrb.png

http://www.suwaczki.com/tickers/zem3io4pu01i4j1c.png

Odnośnik do komentarza

Jakie ćwiczenia rozwijające polecacie swoim dzieciom-przedszkolakom?
Zabaw jest cała masa i chyba każda zabawa rozwija :) W swoim wychowaniu dzielę zabawy na twórcze, muzyczne i codzienne. Zabawy plastyczne należą do tych ulubionym w pojeciu mojej córki, mogę tu parę polecić.
1. odkryta ostatnio- malowanie ołówkiem, ,a w zasadzie gumką od ołówka, zamoczoną w farbie plakatowej
2.malowanie rączkami, nóżkami i kciukiem malarzem zarówno na kartkach z bloku, jak i na dużym szarym papierze, robiliśmy też próby na prześcieradle ale bałagan masakryczny był
3. lepienie z ciastoliny, plasteliny i masy solnej
4. układania obrazków z zakrętek po napojach
5. układanie obrazków z nasion i przypraw
6. szlaczki wszelkiego rodzaju i poprawianie ich ołówkiem lub kredkami
7. kolorowanie według wzoru np. trójkąty na żólto, kradraty na niebiesko, kółeczka na czerwono
8.uprawianie roślinek np. fasolki, a ostatnio cebulki dymki
9. ubieranie lalki z papieru ( na kartce narysaowania jest lalka, któej córka tworzy różne kreacje, zarówno z krepy, bibuły, resztek materiałów, plasteliny i koralików)_
10. robienie biżuterii z makaronu i modeliny
11. dokańczanie bajki za pomocą rysunku
Zabawy codzienne
1. zabawa w dom, córka ma swojego "synka" Piotrusia i zajmuje się nim jak prawdziwa mam, robiąc wszystko to co ja przy synku
2. teatrzyki kukiełkowe zarówno pacynkowe, jak i te na palec ( polecam zestaw z ikea)
3. wspólne robienie kanapek, dekoracja ciasta, czy wykrawanie ciasteczek
4. gra w memory, układanie puzzli i pociętych pocztówek, loteryjka obrazkowa.
5. Wspólne czytanie bajek na dobranoc, a w ciagu dnia czytamy razem :) udało mi się kiedys zdobyć parę książeczek, w których jest test, a oprócz tego w ten tekst są wplecione obrazki, któe dziecko mówi i w ten sposób czytamy razem. Lubimy też korzystać z książeczek obrazkowych, gdzie opowiadamy sobie, co widać, albo co się wydarzyło, albo czegos szukamy
6. wspólne spacery i zabway na dworze, ale zawsze twórczo, opowiadamy sobie co widzimy, czasem czegoś szukamy, poznajemy rośliny i rózne prawa przyrody.
7. Będąc jeszcze na spacerze, uczę córkę odnajdywania drogi do domu. Zawsze w drodze powrotnej to ona szuka charakterystycznych punków prowadzących do naszego domu.
8. Budowanie z klocków, ostatnio odkryłam klocki Georello Quercetti, które uważam są świetne i na prawdę zajmują dziecko na długo, przy tym ucząc konstruktywnie myśleć
Z zabaw muzycznych polecam:
wspólne śpiewanie, wystukiwanie rytmu grzechotkami, pląsy z pokazywaniem, zabawy muzyczne z zadaniami. Moja bardzo lubi muzykę klasyczną i relaksacyjna zwłaszcza odgłosy natury. Leżymy wtedy z zamknietymi oczami i opowiadamy sobie co widzimy, z czym nam się ta muzyka kojarzy. Do takiej muzyki wykorzystuję też apaszki z któymi tańczymy i ruszamy chustkami w rytm muzyki.
To jest taki ulubiony zestaw mojej córki, bo synuś to najbardziej lubi burzyć wieżę z klocków

Odnośnik do komentarza

Pewnego dnia,całkiem przypadkowo zrodziła się w naszym domu zabawa-ćwiczenie nazwane przez nas "słodka układanka". Starszy synek, lubiący bardzo wszelkie słodkości zakradł się do szafki i podwędził słodką posypkę do ciast i tortów...niestety miał problem z jej wydostaniem, więc postanowił wysypać wszystko na stół. Wtedy wpadłam na pomysł, żeby na kartce ułożyć z tych przeróżnych cukiereczków coś fajnego, twórczego. Pomysł się spodobał i przy mojej pomocy powstała przepiękna tęcza. Początkowo układaliśmy cukiereczki na kartce bez użycia kleju, ale jak łatwo się domyślić spora ich część lądowała w buźce i niestety podczas "transportu" posypka zmieniała swoje ułożenie, więc nie było wyjścia klej poszedł w ruch.Zabawa uczy precyzji i gimnastykują się paluszki, gdyż trzeba wziąć w dłoń bardzo malutki "element" co nie zawsze jest proste.

A to nasze dzieło:

https://lh4.googleusercontent.com/-4QA9UkhgqfI/TUc9C7VhOsI/AAAAAAAAB-0/wGrh6g5OpMM/s700/tecza.JPG

http://www.suwaczek.pl/cache/6d49482449.png

http://www.suwaczek.pl/cache/fb9a82a32e.png

Odnośnik do komentarza

Kochani!

Jak zwykle Wasze pomysły na zabawy dla Przedszkolaka są niezywkle interesujące i kreatywne :) Tym samym ten konkurs mógł stać się inspiracją dla innych rodziców, jeżeli chodzi o twórcze zabawy dla mądrych smyków :)
Gdyby było to możliwe, każdy z uczestników konkursu dostałby nagrodę, jednak możemy przyznać je 10 szczęśliwcom, a będą to:

1. IWA23
2. lila30
3. Olinka
4. tatus_2010
5. lucyna1
6. ITruth
7. emaran
8. Margaretka83
9. koda79
10. kotek23

Gratulujemy zwycięzcom i prosimy o przesłanie adresów do wysyłki nagród wraz z podaniem nicku z forum na konkursy@parenting.pl

Zapraszamy do udziału w kolejnych konkursach :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...