Skocz do zawartości
Forum

Konkurs: "Jesienna Akademia Umysłu"


Redakcja

Rekomendowane odpowiedzi

Gra nasza przeznaczona jest dla dzieci, które uczą się dodawać (wiek wczesnoszkolny). Przez zabawę każde dziecko może ćwiczyć dodawanie do 12. Składa się ona z dwóch identycznych tali kart od 1 do 12, dwóch kostek do gry, stoper (zegarek). Po jednej tali kart dostaje każdy uczestnik gry. Jeden z graczy rzuca obie kostki do gry i w pamięci sumuje ilość oczek. Następnie musi pokazać taki sam wynik na kartach, tak aby suma była taka sama jak suma oczek wyrzuconych na kostkach. Ma na to określoną ilość czasu odmierzaną przez stoper (zegarek). Czas ustala się w zależności od biegłości dodawania graczy. Rzut kostką odbywa się na przemian, jeśli gracz nie może ułożyć sumy oczek na kartach traci kolejkę. Wygrywa ten kto pierwszy pozbędzie się wszystkich kart do gry.
Zakres dodawania można zwiększyć przez:
- dodanie kolejnych kart z numerem 13,14....
- dodanie kolejnej kostki do gry
Ilości graczy zwiększa się przygotowując kolejne talie identycznych kart do gry (np: 4 talie kart dla czterech graczy)

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4570.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4571.jpg

Odnośnik do komentarza

To zabawa mojej córki jak gotuję obiad i chcę ją mieć na oku. Nie jest wymyślna, a wręcz banalna, ale uczy dziecko rozpoznawania kształtów i spostrzegawczości. U mojej 3-latki jeszcze się sprawdza:-)
Do plastikowego pojemniczka wsypuję kilka rodzajów makaronu i daję córce kilka pustych pojemniczków. Jej zadaniem jest posegregować makarony:-)

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4579.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4580.jpg

Odnośnik do komentarza

Oto nasza ulubiona gra planszowa, wykonaliśmy ją z dużej tektury, na którą przykleiliśmy dużą białą kartkę i narysowaliśmy pola gry! Kostkę wykonaliśmy z sześciennego pudełka i na każdą stronę nakleiliśmy kolorową kartkę a na nią odpowiednią ilość kropek. Pionki są z patyczków na lody, dołączanych do jogurtów, z zakrętek i plasteliny. Za każdym razem jak gramy to możemy zmieniać reguły gry, tzn. są różne kolorowe pola, na których się stanie możemy wymyślać zadanie do wykonania.
Są pola następujących kolorów i najczęściej zalecane zadania do wykonania, jeżeli oczywiście się stanie na danym polu.

Czerwony – należy wykonać tyle przysiadów, lub np. pompek ile wyrzuciło się oczek na kostce
Niebieski – trzeba wypić szklankę mleka, po wypiciu można dodatkowo rzucać kostką
Żółty- należy zaśpiewać piosenkę lub powiedzieć wierszyk
Pomarańczowy – należy przeliterować swoje imię lub nazwisko
Zielony – wymienić pory roku, tygodni, miesięcy, policzyć po angielsku do 10 czy 20, powiedzieć alfabet ( w zależności od wieku gracza).

Zresztą w trakcie gry nasuwają się przeróżne pomysły, zwłaszcza dzieci, a te są bardzo często naprawdę kreatywne!!!!

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4598.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4599.jpg

http://www.suwaczek.pl/cache/c26b8b8a35.png

http://www.suwaczek.pl/cache/7883a985c6.png

Odnośnik do komentarza

Oto nasza propozycja.
Zaraziłam syna miłością do gier. Mamy ich sporo. Usiedliśmy razem i porozmawialiśmy, które lubi najbardziej i za co. Spisaliśmy na kartce jego sugestie i tak powstała: BAJKOWA RULETKA (syn zaproponował BAJKOWE KOŁO, ale jak mu wyjaśniłam, czym jest ruletka, to już nie chciał koła :P ) Karol ostatnio kocha się w Piratach z Nibylandii, dlatego właśnie postać z tej bajki znalazła się na planszy. jeszcze były do wyboru Pingwiny, ale ja ich nie lubię :P Można to oczywiście zmieniać. Gra jest dla 2-4 graczy, choć syn przewidział również dla fana Pirata Haka 5 kartę do zdobywania punktów, więc można również zagrać w 5 ;).
Elementy gry:
-1 plansza
- 50 punktów (tzw. pirackich monet, gdyby na planszy był królik, to można by zbierać marchewki itp.)
- 1 czerwony guzik
- 1 kostka zadaniowa
- 1 kostka do gry (zwykła, z oczkami, można wyjąć z innej gry)
- 24 karty ze znakiem zapytania, znajdują się na nich pytania dotyczące bajek (na razie tylko tyle, powstaną nowe)
-24 karty z różdżką, na odwrocie znajduje się obrazek zaklętego zwierzęcia
- 5 pionków (łapek - ta aplikacja najbardziej spodobała się mojemu synowi).
- 5 kart do zbierania punktów

Przed rozpoczęciem gry każdy gracz wybiera dla siebie pionek-łapkę oraz wybiera kartę do zbierania punktów.
Gracze ustawiają wybrane przez siebie pionki-łapki na dowolnej strzałce. Na środku planszy należy umieścić karty ze znakami zapytania i z czarodziejskimi różdżkami. obok planszy tworzymy stosik z monet (punktów) wmieszać w niego czerwony guzik. Gdy wszystkie łapki są już na planszy, najmłodsze dziecko rzuca kostką i posuwa się o tyle pól ile wskaże kostka. Gdy łapka zatrzyma się na Jacku z Nibylandii wówczas gracz rzuca ‘kostką zadaniową’. Poniżej znajduje się wyjaśnienie symboli. Jeżeli gracz stanie na strzałce, to nie otrzymuje żadnego punktu i następny gracz rzuca kostką.

Kostka zadaniowa - objaśnienie symboli
znak zapytania– na środku planszy znajdują się pytania dotyczące bajek, gracz odpowiada, gdy odpowie właściwie otrzymuje punkt

moneta– na stole obok gry znajduje się stosik z punktami, które zbierają gracze, wśród nich znajduje się czerwony guzik. Po wyrzuceniu tego symbolu kto pierwszy chwyci do ręki czerwony guzik, ten otrzymuje punkt. Liczy się refleks. Po otrzymaniu punktu guzik wraca na środek stołu.

białe-czarne - gracz ma podać jedno zwierzę/przedmiot/ostać z bajki, która jest biało-czarna

czarodziejska różdżka - ten symbol oznacza, że zostałeś zamieniony w zwierzę, w jakie? weź jedną kartę z różdżką, która znajduje się na planszy. Zobaczysz obrazek zwierzątka, jego podpis (możesz samodzielnie odczytać) i obok symbol nutki lub ludzika w ruchu. Jeżeli masz nutke, to masz wydać z siebie dźwięk, jaki wydobywa z siebie dane zwierzątko, jeśli ludzik w ruchu, to ruszaj się, jak dane zwierzę. Za wykonanie zadania otrzymujesz punkt. Wśród kart jest kilka, gdzie są dwa symbole wówczas musisz naśladować dźwięk i ruch wylosowanego zwierzęcia w nagrodę za wykonanie zadania otrzymujesz aż dwa punkty.

ABC - na stoliku znajduje się poobracane kartki z literkami (lub w ciemnym woreczku) wybierz jeden kartonik. Powiedz jaka to literka i podaj postać lub przedmiot z bajki rozpoczynający się na daną literkę. A może znasz tytuł bajki na tę literę? Za dobrze wykonane zadanie otrzymujesz punkt.

głowa tygryska - tygryski lubią brykać, podskocz do góry tyle razy ile wypadło Ci oczek. Za wykonanie zadania otrzymujesz punkt.

Widoczne na zdjęciu wszystkie elementy gry są wykonane ręcznie. Brakuje kostki z oczkami, ale takiej nie zrobiliśmy sami, podczas zabawy używamy gotowej, żeby było bardziej bajecznie, to mamy taką, która po wyrzuceniu świeci (jak to mówi K. "ona jest ze sklepu)) :)
Żeby było ciekawiej można dołożyć jeszcze jeden guzik (identyczny) jeden będzie pusty obustronnie, a na drugim można namalować symbol dolara, jak na punktach, Po wyrzuceniu na kostce symbolu monety trzeba będzie wziąć ten guzik, na którym jest takie samo oznaczenie, jeżeli któryś gracz podniesie guzik pusty, ten musi oddać jeden punkt, o ile wcześniej udało mu się zebrać jakieś.
Kto wyrzuci 6 oczek, ten ma prawo do jeszcze jednego rzutu.
Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałam.

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4600.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4601.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4602.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4603.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4604.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4605.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4606.jpg

Odnośnik do komentarza

jeszcze jedna gra tym razem ze zwierzętami, polega ona na tym że rzucamy kostką i z żółtych pól ruszamy liskiem w podróż, przechodzimy tyle pól ile oczek wyrzucimy na kostce, jeśli trafimy na pole przy którym strzałka wskazuje dinozaura czekamy kolejkę jeśli inne zwierze współczesne mamy dodatkowy ruch. wygrywa ten kto jako pierwszy dotrze do środka planszy do największego dinozaura.

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4607.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4608.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4609.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4610.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4611.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4612.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4613.jpg

Odnośnik do komentarza

Pierwszą grą jaką chcę się z Wami podzielić są KRĘGLE.
Wykonałam je wraz z córcią jakiś czas temu, potrzebne są do tego plastikowe butelki typu PET 6szt, kolorowe kartki, i (w naszym przypadku) ulubione postacie z bajek (dla starszaków mogą być np. cyferki lub literki) i piłka. Butelki obklejamy wg uznania, i napełniamy mała ilością wody, układamy w trójkąt i zaczynamy świetną zabawę. Możemy robić zawody np. kto strąci kręgla z prosiaczkiem, i tak dalej i dalej.

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4635.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4636.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4637.jpg

http://www.suwaczki.com/tickers/kjmn20mmu0okh9gs.png
http://www.suwaczki.com/tickers/9o2zvhpgkhvwrq18.png

Odnośnik do komentarza

Drugą zabawą jaką chcę zaprezentować jest świetna forma spędzana czasu podczas spacerów(zabawy w domu w tym tygodniu odpadają ze względu na wyśmienitą pogodę). Aby były bardziej atrakcyjne i nie nudziły się wymyśliłam malowanie na ścieżce różnych rysunków w różnych miejscach. Córcia moja bardzo chętnie biegnie od jednego do drugiego, pokazuje co to jest i np. naśladuje odgłosy zwierząt lub pojazdów. Spacery są bardziej udane i atrakcyjniejsze.

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4638.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4639.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4640.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4641.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4642.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4643.jpg

http://www.suwaczki.com/tickers/kjmn20mmu0okh9gs.png
http://www.suwaczki.com/tickers/9o2zvhpgkhvwrq18.png

Odnośnik do komentarza

Trzecią fajną zabawą jaką wymyśliłam jest POCIĄG.
Na pudełku tekturowym mam narysowany pociąg, gra polega na tym aby wraz z dzieckiem zapełnić go. Tutaj forma jest dowolna, możemy robić to wg kolorów, wg ulubionych postaci bajkowych. Wycinamy ulubione postacie z gazet, na każdy wagonik sadzamy ulubione maskotki opcji jest wiele. Dla starszaków można wymyślić zadania matematyczne, patyczki, kapsle i wiele wiele różnych możliwości. Im więcej pomysłów tym więcej zabawy. Możemy się też bawić kto pierwszy zapełni wagoniki. Niestety nie mam zdjęcia jak się bawimy z córcią a dzisiejsza pogoda jest idealna na przebywanie na dworze

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4644.jpg

http://www.suwaczki.com/tickers/kjmn20mmu0okh9gs.png
http://www.suwaczki.com/tickers/9o2zvhpgkhvwrq18.png

Odnośnik do komentarza

Nasza gra to Blaski i cienie - gra memory... ćwiczymy pamięć i koncentracje...
Przygotowałam Kubusiowi szablony... memory z różnymi motywami... owoce,warzywa, zwierzęta, pojazdy...
Ale nie takie tradycyjne memory bo takie już mamy i gramy do znudzenia ale takie inne...
do każdego kolorowego obrazka, przedstawiającego jakiś owoc, zwierzę, pojazd czy zabawkę do pary należało wyszukać jego cień...
Byłam mile zaskoczona jak Kubusiowi sprawie szło szukanie cieni do odpowiednich obrazków...
Na sam koniec zaproponowałam Kubusiowi mega mix... pomieszaliśmy wszystkie obrazki i szukaliśmy par..

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4646.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4647.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4648.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4649.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4650.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4651.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4652.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4653.jpg

Odnośnik do komentarza

Gra w rozpoznawanie kolorów... idealna dla 3latka...
Wewnętrzną stronę czapeczek od żołędzi pomalowaliśmy różnymi kolorami farby... na początek zadanie polegało na posegregowaniu wszystkich czapeczek według kolorów... następnie gra polegała na utworzeniu ciągu kolorowego identycznego jak zadała mama a na sam koniec gra w prawdziwe kolorowe memory... polecam tę grę wszystkim mamom uczącym swoje dzieci kolorów :)

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4654.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4655.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4656.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4657.jpg

Odnośnik do komentarza

Miłym sposobem na spędzanie czasu w domu są puzzle. W tym wypadku zrobiłam je sama, na tekturę przykleiłam obrazek z Kubusiem Puchatkiem(wybrany przez córcie). Gdy klej już wysechł wycięłam i pocięłam obrazek. Dla starszaków oczywiście trzeba pociąć bardziej wtedy układanka jest bardziej skomplikowana. Mojej córci bardzo się podoba mamy takich kilka, przedstawiam tę najnowszą.

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4662.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4663.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4664.jpg

http://www.suwaczki.com/tickers/kjmn20mmu0okh9gs.png
http://www.suwaczki.com/tickers/9o2zvhpgkhvwrq18.png

Odnośnik do komentarza

Gra Poszukiwanie skarbów
Własnoręcznie narysowana mapa która przedstawia całe otoczenie domku od którego zaczyna się zabawa Na karteczkach w danym miejscu gdzie zaznaczony jest czerwony krzyżyk znajdują się kolejne podpowiedzi gdzie się kierować Zabawa na dłuższy czas ,który dziecko może spędzić razem z ulubionym kolegą lub koleżanką :)

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4665.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4666.jpg

http://www.suwaczki.com/tickers/km5sdf9hqymi36e7.png
http://www.suwaczki.com/tickers/82do3e5ekt2ocja7.png

Odnośnik do komentarza

Moje maluchy są zafascynowane językiem angielskim. Dlatego nasza nowa gra pomaga nam przez zabawę zapamiętywać nowe słówka w tym języku. Gra jest bardzo prosta, liczba graczy dowolna. Zamiast pionkami po planszy poruszamy się samochodzikami, a tor po którym się poruszamy jest odzwierciedleniem drogi - to były pomysły mojego synka. Gra polega na tym, aby jak najszybciej dotrzeć do mety. Rzucamy kostką i przesuwamy się samochodzikiem o tyle pól ile oczek jest na kostce. Następnie patrzymy co jest narysowane przy polu, na którym się zatrzymamy. Jeśli rysunek, należy powiedzieć po angielsku co to jest. Jeśli fioletowa gwiazdka trzeba powiedzieć po angielsku kolor na którym stoimy. Jeśli się uda i udzielimy poprawnej odpowiedzi możemy przesunąć się o 3 pola do przodu, jeśli nie zostajemy na swoim miejscu. Gdy maluchy nauczą się już wszystkich słówek z planszy po angielsku, można zamienić rysunki na inne i dalej się uczyć.

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4680.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4681.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4682.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4683.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4684.jpg

monthly_2013_10/konkurs-jesienna-akademia-umyslu_4685.jpg

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...