Skocz do zawartości
Forum
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Judyta065

Wapń w diecie

Rekomendowane odpowiedzi

Pani Joanno,

przymierzam sie do odstawienia dziecka od piersi. Synek ma skonczony roczek. Nie planuje wprowadzania mleka modyfikowanego. Czym moge "zastapic" mleko, tak by synek otrzymywal wystarczajace ilosci wapnia?

Dziekuje za odpowiedz.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Szczególnie bogate w wapń są:
- sezam (w 100 g sezamu zawarte jest 1160 mg wapnia), pestki należy zmielić i stosować jako posypkę do gotowych dań, sezamu już nie gotujemy
- migdały można podjadać (pomagają przy zgadze) lub stosować w postaci mleczka migdałowego
- pietruszka zielona
- orzechy laskowe
- botwina
- rodzynki
- szczypiorek
- szpinak
- śliwki suszone
- kiełki

Do odpowiedniego wchłaniania wapnia potrzebna jest witamina D, którą warto suplementowa w okresie październik – marzec.

Pozdrawiam serdecznie


http://www.mamowanie.pl

http://suwaczki.maluchy.pl/li-51810.png

http://suwaczki.maluchy.pl/li-51809.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dołączę się o zapytanie o wapń, bardzo mnie to nurtuje.Jeżeli się nie mylę to dzieciom do dwóch lat można dawać 2 łyżeczki nasion dziennie . Mój synek ma 11 miesięcy z tego co się orientuję to zapotrzebowanie w wapń to ok 400 mg. I teraz 2 ŁYŻKI ( to około 20-25 g)sezamu dostarczą 232-290 mg wapnia. I tu mam mętlik w głowie. Jak zapewnić dziecku odpowiednią ilość wapnia? Czy można robić takie mleczko migdałowe z sezamem( garść migdałów plus dwie łyżki sezamu) plus do tego w menu dziennym suszone morele, figi, rodzynki, natka pietruszki, brokuły?czy to będzie ok?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, dokładnie.
Pamiętajmy, że wapń zawiera wiele produktów z kaszami i warzywami włącznie, a więc dostarczamy go dziennie w różnych daniach.
Np zapotrzebowanie 3-latka to 500mg i można mu tyle dostarczyć w:
1/2 szklanki fortyfikowanego mleka sojowego
1,5 łyżki masła migdałowego
3 figach susz
1 szklance gotowanych warzyw (np brokuł)

Pozdrawiam


http://www.mamowanie.pl

http://suwaczki.maluchy.pl/li-51810.png

http://suwaczki.maluchy.pl/li-51809.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość georgia

a co sadzicie o wapniu w jogurtach, serkach, sokach itd? czy rzeczywiscie zawieraja dobrze przyswajalny wapn? czy warto wybierac raczej produkty eko, jesli juz posilamy sie takimi produktami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

Aby wapń był dobrze przyswajalny z pokarmu niezbędne są do tego następujące warunki:
- stosunek wapnia do fosforu dla dziecka do 1 roku życia 1,3 : 1
np. mleko, ser żółty, suszone owoce, jogurt naturalny, kefir, a także mak, natka pietruszki

- obecność witaminy D
Ponadto obecność laktozy zwiększa przyswajalność wapnia.
Laktoza to cukier mleczny (glukoza+ galaktoza), która w większych ilościach występuje w mleku kobiecym niż krowim.

W związku z tym produkty mleczne są dobrym źródłem łatwo przyswajalnego wapnia.
Proszę pamiętać że szczawiany (obecne np. w szczaw, rabarbar, szpinak. czarna herbata), a także nadmiar błonnika (codzienne spożywanie płatków, lub jogurtów z otrębami) zmniejsza przyswajalność wapnia z diety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...