Skocz do zawartości
Forum

Co jeszcze mogę zrobic:(


tinka_30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Jestem nauczycielką i potrzebuję Pani pomocy/porady.

Opiszę po krótce i przejdę do problemu....
W tym roku zaczęłam pracować w zerówce(nie pierwszy raz) dostałam grupę dzieci, które chodziły razem do przedszkola 3 lata, wiec się super znają. doszły do nas także inne dzieci, które w miarę zaaklimatyzowały.
Po 3 tygodniach nauki z innej zerówki przyszła do nas dziewczynka(zmiana grupy ze względu na godziny pracy).
Dziewczynka jest super: mila, grzeczna, uczynna i jej pozytywne cechy mogłabym wymieniać i wymieniać, ale przejdę do problemu.
Po kilku dniach w naszej zerówce dziewczynce z każdym dniem coraz trudniej jest się rozstać z rodzicami, po kilka razy pyta rodziców i upewnia się, że ktoś po nią przyjdzie. (nie zdarzyło się tak,żeby ktoś jej nie odebrał)
Ja nie mogę wyjść z sali nawet za drzwi, bo muszę ja poinformować i wtedy idzie ze mną lub staje w drzwiach i patrzy za mną.
Rodzina jest bezradna(rozmowy, prośby z córka nic nie dają), cały czas wspólnie próbujemy ustalić co zrobić, żeby było lepiej.Szkoda mi rodziców i dziecka, bo widzę ile ich to kosztuje.Zaangażowane są także babcie, które już przed czasem przychodzą po wnuczkę.
Dziewczynka do tej pory chodziła bardzo chętnie do przedszkola i do szkoły też chodzi chętnie. Lubi klasę, ale cały czas są pytania ile jeszcze czasu, płacz i zamartwianie się itp.

Z góry dziękuję za każdą cenną wskazówkę.

http://lb5m.lilypie.com/8OQ1p1.pnghttp://lb2m.lilypie.com/Pmy5p2.png

Odnośnik do komentarza

odpowiadanie na pytania specjaliście jest zawsze wyzwaniem, proszę mi zatem wybaczyć, jeżeli to, co napiszę będzie dla Pani oczywistością.
Według mnie opisane przez Panią zachowania dziewczynki mogą wskazywać na obniżone poczucie bezpieczeństwa.