Skocz do zawartości
Forum

Godzina ciszy, która zmieniła cały tydzień

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki nawyk, którego nie polecam nikomu – zamiast spać po nocce, przeglądam internet. To już taka moja słaba strona. Pracuję jako grafik, zdalnie, więc mój dzień często zaczyna się o 23, a kończy o 7 rano. Kiedy wszyscy normalni ludzie chrapią w poduszki, ja mam największy przypływ energii. I właśnie w jedną z takich nocy, kiedy klienci już dawno poszli spać, a ja skończyłem wszystkie projekty, wpadłem na pomysł, który wydawał się wtedy totalnie bezsensowny.

Siedziałem w kuchni z zimną kawą, która stała tam od trzech godzin, i myślałem o tym, jak bardzo ostatnio wszystko jest takie... szare. Praca, dom, powtarzalne dni. Nawet ulubione seriale już mnie nie bawiły. Potrzebowałem czegoś, co wybije mnie z tego marazmu. Tylko nie wiedziałem czego.

Otworzyłem przypadkowo zakładkę, którą polecił mi kumpel z branży. Mówił coś o tym, że czasem tam wchodzi, żeby "przewietrzyć głowę". Zapamiętałem nazwę, ale jakoś nigdy nie miałem odwagi. Aż do tamtej nocy. Stwierdziłem, że co mi tam – przecież nikt nie będzie o tym wiedział. Wpłaciłem drobniaki, tak żeby nie bolało, i postanowiłem zobaczyć, o co w tym całym zamieszaniu chodzi.

Nie myślałem o wielkich pieniądzach. Serio. To było raczej takie eksperymentalne podejście. Jakbym sprawdzał nowy software. Zalogowałem się, obejrzałem interfejs, i muszę przyznać – pierwsze wrażenie było zaskakująco dobre. Wszystko działało płynnie, bez tych irytujących lagów, które wkurzają mnie w codziennej pracy. Zacząłem od czegoś prostego, jakiegoś starego dobrego automatu z owocami. Coś, co znałem z dzieciństwa, kiedy jeszcze grywało się na takich fizycznych maszynach w budkach na plaży.

I wtedy zaczęło się dziać.