Skocz do zawartości
Forum
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Migotka5

Zdrowe przekąski na wieczor?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy jest mi Pani zaproponować alternatywę dla mało zdrowych chipsow lub innych tego typu " śmieci".
Po całym dniu z synkiem dopada mnie chęć podjadania poniewaz mam spokój i czas.

Czy zna Pani sposób aby podtrzymać coś co będzie sprzyjało zrzucania kilogramów?

Pozdrawiam.


" Dziecko jest księg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!!
Na początek przedstawię zasady zdrowego odchudzania, które spowoduje nie tylko utratę zbędnych kilogramów (bez efektu jojo) ale również ustabilizuję wagę i nauczy prawidłowych nawyków żywieniowych.
W ramach prawidłowo zbilansowanej diety nawet odchudzającej nie powinno występować chęć podjadana (z wyjątkiem pierwszego tygodnia diety).
Poniżej przedstawie zasady prawidłowego odchudzania:
1. Jedz co najmniej 5 posiłków dziennie o małej objetości i najlepiej tych samych porach.
2. Śniadanie jedz w ciągu 30 minut od wstania z łózka, a kolację na 2 godziny przed snem (by w nocy nie podjadać).
3. Pij w ciągu dnia wodę z jodem (np. Ustronianka z jodem, Jodica), jod przyspiesza przemianę materii, a także zielona herbatę oraz pu -erh kupioną na wagę (350 ml przed snem).
4. Na śniadanie zjadaj produkt nabiałowy np. biały ser z wkrojoną natka pietruszki, ogórka, czy pomidora.
5. W ciągu dnia zjedz coś słodkiego w ramach 2 śniadania lub podwieczorku np. owoc (nektaryna, banan, 1 szklanka winogron czerwonych) lub deser (galaretka zawierająca żelatynę - świetna na paznokcie i skórę), budyń, kisiel, lub batonik fitness czy sezamki (1 opakowanie). Dzięki temu nie będziesz miała ochoty na słodkie przekąski.
6. Wieczorem możesz sobie pozwolić na 3-4 suszone morele lub 5 sztuk suszonych bananów lub 6 orzechów włoskich, albo garść słonecznika. Są to tzw. zdrowe przekąski pod warunkiem że są spożywane w zalecanych ilościach.
7. Odgłos chrupania również wpływana na podjadanie. Wieczorem możesz sobie schrupać 1 grubszy lub 2 cienkie krązki ryżowe posmarowane łyżeczką powideł najlepiej domowych. Do schrupania też jest świetna marchewka - zapobiega kamieniowi nazębnemu oraz nadaje skórze zdrowy odcień o witaminach już nie wspomne:)

8.. Nie stosuj drastycznych diet - efekt jojo i niedożywienie
9. Twoja dieta nie powinna zawierać mniej niż 1200kcal - optymalnie 1500kcal.

9. Ważne są również ćwiczenia - to one przyspieszają przemianę materii oraz kształtują sylwetkę i ujędrniają ciało!

Powodzenia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Pani Aneto.
Czesc zasad znam ale argumentacja mnie jeszcze bardziej zachęciła.

Nurtuje mnie jeszcze pytanie-co to znaczy maly posiłek?
Ile to gram lub kalorii na taki posobno przypadać?


" Dziecko jest księg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mały posiłek pod katem ilości kalorii:)

Na śniadanie przypada 300- 350kcal
na 2 śniadanie 150-200kcal
obiad 500 kcal
podwieczorek 150 -200kcal
kolacja 250 -300kcal

Kaloryczność w ciągu dnia około 1500kcal

Powyższy rozkład kalorii jest optymalny dla organizmu.
Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja gdzieś czytałam, że owszem orzechy są bardzie kaloryczne od tradycyjnej marchewki, ale w swoim składzie ma dużo składników odżywczych. dlatego nie warto z nich zrezygnować. ja zazwyczaj łączę takie pestki i orzechy z suszonymi owocami i muesli gotowe! pyszności!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W książce Natalii Gackiej jest lista zdrowych przekąsek: wafle ryżowe, orzechy i migdały, banan, sok warzywny, kefir i jogurt.
Używam wszystkich oprócz wafli, bo mi nie smakują, no i dorzuciłam marchewkę :)

monthly_2015_05/zdrowe-przekaski-na-wieczor_29232.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepszym odpowiednikiem czipsów ze sklepu będą domowe przygotowane przez Ciebie czipsy i posypane ziołami. Wystarczy cienko pokroić ziemniaki, oprószyć ziołami i wstawić do piekarnika do momentu aż upieką się i będą chrupiące. Urozmaiceniem mogą być także czipsy marchewkowe z dodatkiem papryki ostrej, które przygotowuje się tak samo jak domowe czipsy ziemniaczane. Jeśli już nie możesz się powstrzymać i masz ogromną ochotę na czipsy, myślę że alternatywa, którą Ci zaproponowałam będzie zdecydowanie lepsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy słyszałas ale istnieja takie zdrowe chipsy wlasnie z marchewki, suszonego jabłka ktore sa wlasnie idealne gdy nadchodzi nas taki głód na przegryzienie czegos to to jest dealne jesli nie chcesz sie truc slodyczami :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...