dietetykwciazy

Kobieta, 28 lat, warszawa

Ostatnie posty użytkownika
dietetykwciazy

Re: Jak za dużo nie przytyć w ciąży i zachować zdrowie

Może kiedyś doczekamy się czasów, że każdy człowiek będzie miał prawo do specjalistycznej opieki bez czekania kilku miesięcy na wizytę :) Bardzo cieszę się, że udało Ci się osiągnąć takie rezultaty , życzę samych sukcesów i w razie czego służę pomocą. Pozdrawiam i dużo zdrowia dla Was

dietetykwciazy

Re: Co na rozstępy?

Ja teraz stosuję pharmaceris (w superpharmie ostatnio była promocja- kupiłam zestaw krem p/ rozstępom do biustu + oddzielny do ciała) za ok. 50 zł. Jeżeli chodzi o jakość to wydaje się być dobry- szybko się wchłania, możliwie pachnie, skóra jest nawilżona a rozstępy nie pojawiają się. Niestety strasznie szybko się kończy :/ Wcześniej stosowałam palmersa ale chłopak narzeka na bardzo intensywny kakaowy zapach (znowu się wysmarowałaś? :D)

dietetykwciazy

Re: Jak za dużo nie przytyć w ciąży i zachować zdrowie

Hej :) W przypadku niedoczynności tarczycy w ciąży zalecam jak najszybszą wizytę u lekarza w celu zwiększenia dawki lewotyroksyny ( zapewne bierzesz euthyrox?). Jak w przypadku każdej ciężarnej lub kobiet starających się o dziecko, jak najszybciej zacznij stosować kwas foliowy (dawka 400ug) aby zapewnić maleństwu prawidłowy rozwój układu nerwowego. Czy suplementujesz jod w związku z niedoczynnością tarczycy? Jeżeli chodzi o dietę to wprowadź regularne posiłki (najlepiej 5 dziennie); pełnoziarniste produkty zbożowe, owoce i warzywa, chude mięso oraz ryby - koniecznie po obróbce termicznej, gdyż kobiety w ciąży nie mogą spożywać sushi czy tatara - istnieje ryzyko zakażenia listeriozą. Pamiętaj jednak, że ryby mogą kumulować szkodliwe związki- gł. rtęć, dlatego zalecane są te gatunki, które nie są drapieżnikami i nie żyją długo, np. łosoś, śledź, mintaj, pstrąg czy karp. Zrezygnuj z produktów wysokoprzetworzonych, produktów typu instant, słodyczy, przekąsek słonych, niepasteryzowanego mleka ,,prosto od krowy'' i przetworów (zapraszam na swojego bloga- niedługo umieszczę dokładniejszy wpis dotyczący bezpiecznego żywienia w ciąży i produktów niezalezanych dla ciężanych), smażonych tłustych potraw, napojów gazowanych. Unikaj spożycia produktów, które są źródłami tzw. substancji wolotwórczych, gdyż mogą zaburzać syntezę hormonów tarczycy (zawarte m.in w produktach takich jak kapusta, kalafior, orzeszki ziemne, brukselka, brokuły, brukiew, soja). Zalecam również regularną aktywność fizyczną (jeżeli nie ćwiczyłaś przed ciążą, zalecam przede wszystkim spacery). Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego mamie i maleństwu

dietetykwciazy

Jak za dużo nie przytyć w ciąży i zachować zdrowie

Hej dziewczyny :) Jestem w 18 tygodniu ciąży ( w zasadzie już prawie 19) . Niedawno zaczęłam czuć mojego maluszka i ciąża się stała bardziej realna dlatego postanowiłam założyć bloga o ciąży. Jestem dietetykiem klinicznym oraz trenerem personalnym i pomyślałam, że wykorzystam w praktyce swoja wiedzę (książkową i ,,życiową'') :D. Dlatego chciałam zaprosić Was serdecznie, będę umieszczała sukcesywnie wpisy które mam nadzieję Wam pomogą czuć się dobrze, zniwelować przykre objawy, będzie dużo o prawidłowym żywieniu w ciąży oraz po niej i ćwiczeniach. Zapraszam do przeczytania, przed chwilą powstał wpis o uporczywych wymiotach i jak sobie z nimi skutecznie radzić . dietetykwciazy.blogspot.com