_Asiek_

Kobieta, 0 lat, Kraków

Ostatnie posty użytkownika
_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

Margeritka
no to chyba najlepiej kupić oryginale pampersy, bo mało dzieci ma na nie uczulenie, to weź dwie paczki

tez bym tak radzila ok 2 paczek. Nawet mozesz sobie przeliczyc ile razy dziennie sika Zu (u mnie Mikus ok 10x dziennie) cale szczescie w nocy juz nie sika. NO i awarynie kilka sztuk doliczyc. Co do nocniczka to nie nastawiaj sie na NIE, bo ja jak ostatnio bylismy poza domem to dziecko mi fenomenalnie sikalo do kibelka. Teraz tez sie wybieramy wiec zobczymy jak bedzie. Z tym ze ja biore asprtyment pieluchowy bo jakos podswiadomie zle sie czuje jak mu pampka zakladam ;/ no coz tak mi sie pozmienialo, a kiedys calymi dniami i nocami w pampersach siedzial ;/ brrrr az mnie ciarki przechodza jak o tym pomysle ;P

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

margeritka i ja sie przylaczam do gratulacji!!! I musze przyznac ze sama coraz czesciej mysle o kolejnym potomku :)
ostatnio niestety czasu mam niewiele na zagladanie do was ale raz na czas tu zerkam. Kurczaki wydaje mi sie ze te wasze maluszki troche bardziej sie z wami dogaduja w kwestii nocnikowej. Wydaje mi sie ze gdybym nie wrocila do pracy to bylo by inaczej..... no coz teraz mam wolne i Mikolaj znow robi kupe na sedesie :D cieszy mnie to strasznie bo jak zostawal z tatusiem to najczesciej w pieluszcze kupa byla ;/ no ale wczoraj sie zdarzylo ze podszedl do mnie i ewidentnie chcial mi powiedziec 'mama kupa' a ja myslalam ze chce na rece ;/ ale jak sie napial to wystartowalismy niczym konie z blokow startowych :D

a z sikaniem to po drzemce czesto TAK- kibelek, po lub w trakcie piciu - tak kibelek, a w ciagu dnia roznie, najczesciej w pieluche. No i jak zauwazylam to jak ma na dupce ciensza pielusze to po siku zlapie sie od razu za krok, a jak ma pieluszke to lata i znaku nie daje ze sie zesikal ;/ a jak bylo tak cieplo to latal bez pieluchy przed domem to sikal gdzie popadnie.
Najgorsze jest to ze jak go po domu puszcze w samych majtusiach/spodenkach to jak sie zesika to od razu rece w siki wklada ;/ wiec musze caly czas na niego patrzec wiec troche mnie to meczy :(
Marzeno a czy zaopatrzylas sie w trenerki? Zastanawiam sie czy ci sie sprawdzily. Bo wlasnie myslalam o zakupie i szukam opini :D

Pozdrawiam,

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

Nic na siłe. Jak Oliwka nie ma ochoty tsię odpieluchowacc to nic nie poradzisz :36_2_12: Doskonale rozmumiem to ze dla swietgo spokoju zakladasz pielusie. ja czasem tak sobie planuje, ze bede puszczac Mikolaja bez pieluchy i zazwyczaj wytrzymuje do 5 sikow. Zazwyczaj moj maz robi mine skazanca - znow mokra podloga ;/ I w efekcie zakladam pieluche. No chyba ze bawimy sie przed domem i jest cieplo to dluzej lata bez pielusi.... ale widze, ze on sam czuje roznice bo jak sie zesika i nie ma pieluchy to od razu lapie sie za mokre majtusie, a jak zesika pieluche to moze tak latac i wcale mu nie przeszkadza. A po domu to jeszcze problem jest taki, ze jak juz nasika na podloge to od razu bawic sie chce siuskami (WYDAJE MI SIE ZE MYSLI ZE TO WODA i chce sie chlapac). No i drugi problem, jak pewnego razu nie zauwazylam od razu ze sie zesikal to poslizgnal sie ;/ buu wiec o wypadek nie trudno zwlaszcze ze zazwyczaj lata na boska.

Marzenka - Zuzia super! Moj nie daje mi takich znakow. raczej nie komunikuje ze chce. Po prostu jak mysle ze powinien siekac to go klade na sedes. A jak ewidentnie nie chce to prezy sie jak cholera...

IWA - brawa dla Hani no i oczywiscie dzielnej mamy ze wprowadzila NhN :D

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

Margeritka ja nie mam takiego typowego otulacza, tylko w formie gaci. I powiem szczerze ze w te upaly to nie wyobrazam sobie zeby mlody mial w czyms innym spac. A co do tego czy nie 'gryzie' to twierdze, ze nie gryzie. bo zazwyczaj sa zrobione z welny z merynosa tj. bardzo delikatnej i milej.

U nas chyba najwiekszy kryzys kupkowy juz minal.... choc powiem szczerze ze obawialam sie ze to sie nigdy nie skonczy. Jeszcze nie jest idealnie ale Mikolaj nie wrzeszczy juz posadzony na nocnik czy na nakladke. Ostatnio wlasnie z nakladki wole korzystac bo mniej sprzatania ;) A przez ten miesiac (bo chyba jego kryzys mniej wiecej tyle trwal) bywalo roznie, i do pieluchy, a jak z rana uciekl z nocnika i nie dal sobie pieluchy zalozyc to nawet 2 razy zdarzylo się ze na podłogę sie zalatwil ;/ moj maz az zaczal zartowac ze psa w domu mamy ;P Teraz jeszcze nie jest idealnie bo ostatnio rzadkie kupy sa ale mysle ze to kwestia zebowa tj. '3' w drodze.... co do sikania to roznie. i nie ma znaczenia czy ma pieluche czy nie. mam wrazenie ze ogolnie nie daje znakow... ale jak ma same majtusie/spodenki i sie zesika to od razu reka w krok i mowi 'eee' 'eee'... co gorsze, jak przesika majtusie to plama na podlodze a moje dzieciatko najchetniej w tych sisiach by sie bawilo.... masakra... Jak sie go zapytam gdzie Mikolaj robi siusiu to pokazuje na nocnik/kibel, oszust mały... no ale juz taki duzy i mądry ten moj slodziak.....

a u was jak? Oliwka i Hania to juz pewnie dobrze sobie radza bez pieluch :)

_Asiek_

Re: dieta alergika

Dziekuje za odpowiedz,
co do obiadu to mam pytanie, jak duza powinna byc porcja mieska? I czy np takie miesko gotowane nie bedzie zbyt suche? Zazwyczaj staram sie podawac na zmiane krolika, jagniecine rzadko cielecine, indyka nie dostawal bo Pani alergolog kazala wyeliminowac drob i pochodne. Czasem dostanie żółtko jajka przepiorczego :)

Podwieczorek. Jak przygotwac taki kisiel/galaretke?
Co do kaszy manny to odpada. Gluten tez go uczula ;/ kaszke tylko przemycam niewielkie ilosci do zupki zeby sie oswajal. Biszkopciki niestety tez narazie nie bo w skladzie i mleko i jajka.... czasem zamiast kaszy jaglanej podaje z owocami kasze kukurydziana.

Niestety propozycja kolacji tez odpada ;/ Pieczywo do niedawna tez uczulalo ;/ z maslem jeszcze gorzej. Pomidor czasem zje chociaz nie przepada za nim.

Dziekuje i pozdrawiam

_Asiek_

Dieta alergika

Witam,

mam pytanie odnosnie tego co moge dodatkowo dawac do jedzenia dla malego alergika. Synek ma 15 miesiecy i skaze białkową. Chcialabym urozmaicic mu troche diete ale nie wiem o co ;/ narazie jego glownym pozywieniem jest mleko, raz dziennie dostaje bebilon pepti, 3xdziennie moje mleczko, zazwyczaj na obiadek zupke/zupke z mieskie, i pod wieczor kaszke jaglana z owocami. no i zastanawiam sie czy nie ma za malo stalych posilkow...

dziekuje i pozdrawiam,

Asia

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

Margeritka ja ostatnio jak byly upały to Mlodego w samych spodenkach albo majtusiach puszczalam. Jak sie zesikal to go przebralam czasem dal znac ale rzadko :) generalnie ja czasem puszczam go rowniez po domu bez pieluchy i jak sie zesika to od razu lapie sie w kroku i sprawdza, ze ma mokro ;) ale kiedys jak nie zauwazylam ze siknal i plama byla na podlodze to zaczal rekami sie ciapciac .... ach te maluchy.

Mikos coraz wiekszy ale jakis bunt kupkowy nadal ma. Jak jestem w domu to uda mi sie go wysadzic na kibelek, ale ogolnie ciezko jest. Czasem jak maz zobaczy ze robi i chce go wziac na nocnik/kibelek to ucieka ;/ nie wiem czemu to tak.... mam nadzieje ze mu przejdzie.

niestety jeszcze sam od siebie nie sygnalizuje....

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

Dziewcznki to i ja sie dolacze do stwierdzenia 'u nas nieciekawie' ;/ tak mi przyszlo ze moze nasze pociechy maja przesilenie wiosenne ;D
od czasu kiedy mikolaja dopadla biegunka tj prawie 2 tyg. temu to nie chce robic kupy na nocnik ;/ niestety tez nie sygnalizuje kupy. Moze chodzic z kupa i bynajmniej go to nie martwi. Mniw niestety tak. Ja mu chodze i tllumacze.... ale skutku nie widac. Z sikaniem natomiast jest roznie, duzo mokrych pieluch ale na nocnik tez zrobi (oczywiscie jak mu sie chce, jak mu sie nie chce to sie prezy od razu). wczoraj znow mlody mial jakis dzien kupny bo az 4 kupy poszly takie nieciekawe. Zielonkawe i wodniste. Ja tez nie wiem czy to zeby czy jakis wirus, narazie poki co dzis kupki nie zrobil.... I juz sie tak zastanawialam co by tu zrobic zeby znow chcial na nocnik kupe robic..... ale chyba najlepiej zaczekac az sam zechce....
jadzik mysle ze nie masz sie co przejmowac zebami. Bo zabki w swoim tempie wychodza. U nas co prawda jak szly to zawsze parami (niestety synek przez to sie troche wiecej nacierpial) ostatnio przebily mu sie '4' i powiem wam ze w porownaniu z 1 i 2 to wiellllkie te zebiska!!!!

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

IWA super! teraz to pewnie doceniasz jaki luksus jak nie trzeba sprawdzac, przebierac i prac ;) jadzik Twoja tez juz pewnie jedna noga odpieluchowana :)

u nas poczatek tygodnia zaczal sie masakrycznie, bo biegunka. I w sumie do tej pory nie wiem czy to jakis wirus zlapal mlodego czy moze taka reacja na przebijajace sie '4' w sumie to nigdy nie mial zadnych dolegliwosci przy zebach wiec obstawiam ze to infekcja... no i kupy w pieluche szly. smiem nawet twierdzic, ze Mikolaj nie bardzo dal rade to kontorolwac bo wogole nie komunikowal ;/ no ale dzis dal znac ze kupa bedzie wiec mam nadzieje ze to juz koniec rzadkich kup! a sika na potege! niestety duzo w pieluche....
a dzis rano nie mialam mocy zeby wstac do mlodego wiec wypedzilam z lozka meza, wstal z bolem serca i idzie na nocnik z M. a synus prezy sie i sikac z tata nie chce ;/ wiec musialam wstac i posadzic go na nocnik! siadl bez oporu i sie wysikal! Taki łobuziak!

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

IWA23
Nie będę pisała,że Hania odpieluchowana bo boję się,że zapesze ale mogę powiedzieć że u nas 100% są majtusie.Od czwartku mała w ciągu dnia,na spacery,na noc jest bez pieluchy i żadnej wpadki nie było :):):)I tak jak ostatnio pisałam że 3 noce mokre i 7 wpadek w ciągu dnia to więcej już nie było :):)

To super! Ja tez juz sie nie moge doczekac kiedy u nas ten moment nadejdzie :)
narazie poki co to chyba najwiekszy sukces to to, ze wiekszosc nocy sucha :D mniej wiecej od 21:30 do 5-6 rano!

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

my nie mamy wanny wiec sila rzeczy musial wyladowac w brodziku. Od jakiegos czasu kapie go wlasnie pod prysznicem bo to mniej zachodu niz kapanie w wanience. Ale zawsze jak jestem u mamy i kapie sie w wannie to strasznie jest zadowolony, ze tak duzo miejsca ma i ze wody takkk duzo!!!
no a z kupa fakt - dziecko do mycia i spodenki do prania ;/ ale luzik, swieza kupa szubko sie sprala ;) a jak tam Margeritka zdecydowalas sie w koncu na wielo??

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

Milkus daje sie wysadzic i zazwyczaj sie wysika ale jak mu zakladam pielusie to placz jest straszny - zgaduje ze dlatego ze glodny. Teraz jak juz nie je w nocy to zazwyczaj jak sie obudzi ok 5-6 to marzy tylko o cycusiu :D nietety czesto ma tak ze juz nie zasypia tylko lezy i kreci sie az do 7... szkoda bo ja chetnie bym jeszcze dolezala.

Od kiedy wrocilam do pracy to nie mam juz wplywu na dzienne wysadzanie.. ;/ Niestety w ciagu dnia z tego co wiem to rzadko sika do nocnika. Kupe sygnalizuje i zazwyczaj laduje w nocniku. Pogoda bedzie coraz ladniejsza wiec niebawem mysle ze bedzie mozna go w majtasach puszczac :D
ostatnio w niedziele mnie naszlo i nie zalozylam mu pieluchy, same spodnie mial... wiec wyglupial sie i biegal dookola stolu. Slysze ze maz wola do niego - Mikus co kupa? Ja sobie mysle nie ma szans bo juz 2 razy robil... Mikos zaczal uciekac i bawic sie dalej... po chwili wzielam go zeby podciagnac mu gatki a tu faktycznie kupa byla :O i prawie nogawka wyszla.... prysznic byl murowany! No i zauwazylam ze czasem lubi kupe na raty robic, niewiele a 2-3 razy dziennie (chyba ze to przez zeby bo ostatnio wyrzynaja mu sie '4' juz dwie gorne sie przebily...)

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

marzen@
_Asiek_
asiula84

Asiek, jednak Mikołaj woli na sucho spać :) ;)

W sumie to nie wiem, czy tak woli ;/ bo zawsze zanim przeniose go do lozeczka to sprawdzam czy ma mokro. Czasem pielucha jeszcze ciepla a czasem nie ;/ nie testowalam jak dlugo by spal w mokrej. Ale skoro sie nie wybudza orzy przebieraniu to bede tak dalej robic. Na pewno wie, ze sie go przebiera bo jak tylko sciagne pieluche to w sekundzie obraca sie na brzuch. i najchetniej spalby z gola dupcia...

he he moja też tak ma. A kiedy próbuję jej ubrać czystą pieluchą to jeszcze turla się jak najdalej, ale ślepia zamknięte i śpi twardo :D

dokladnie tak samo!!! zawsze sie przesuwa jak najdalej ode mnie :) i od razu na brzuch i dupinka do gory! Az zal czasem na ta dupcie pielusie zakladac. Ale nie ryzykuje bo czasem sika przez sen nie dajac znaku wiec nie chce ryzykowac....

a u nas noce rozne. ost. dwie suche, dopiero ok 5 sie obudzil wysikal, zjadl ale ciezko mu bylo pozniej zasnac ;/

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

asiula84

Asiek, jednak Mikołaj woli na sucho spać :) ;)

W sumie to nie wiem, czy tak woli ;/ bo zawsze zanim przeniose go do lozeczka to sprawdzam czy ma mokro. Czasem pielucha jeszcze ciepla a czasem nie ;/ nie testowalam jak dlugo by spal w mokrej. Ale skoro sie nie wybudza orzy przebieraniu to bede tak dalej robic. Na pewno wie, ze sie go przebiera bo jak tylko sciagne pieluche to w sekundzie obraca sie na brzuch. i najchetniej spalby z gola dupcia...

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

Jadzik ja zapeszyłam :/ ale widocznie tak miało być. Jedna noc była sucha i powrociliśmy do naszego schematu tj. Mikoś sika w pieluche ok 23 przebieram go na śpiocha (nie wybudza sie) i spi do mniej wiecej 7. Czasem obudzi sie ok 5 na jedzenie wtedy sikamy do nocnika....

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

tez sie pochwale :) a coz moze nie zapesze :P
wczoraj cala noc sucha i tym razem pisze sucha przez duze 'S' bo M sie nie budzil w nocy ani na jedzenie ani na sikanie. Od 22 do 7 rano, w szoku bylam jak rano do niego wstalam.

IWA ja sobie tak mysle, ze to w sumie dobrze ze Hania woli sama o sobie decydowac i posadzona na nocnik bez pytania sie buntuje. Bo ja juz sie obawialam, ze jak tylko timing sie sprawdza to pozniej moze byc problem, ze dziecko nie chce sygnalizowac...
Mikos jakos szczegolnie nie sygnalizuje siku, ale kupe zawsze. Ostatnio wyglada to tak, ze przyjdzie (najczesciej do taty) stanie i zacznie sie napinac... wiec wiadomo, ze trzeba biegiem na nocnik bo kupa juz w drodze :D

a co do ubierania pieluch to ja musze mlodego zabawiac zeby pieluchy nie rozpinal, a jak nie zaloze mu spodni to minuta pięć i juz pielucha ściągnieta. niewazne czy to rzepy czy napy....

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

u nas nocnik w lazience, drzwi do lazienki nie zamykam wiec M. czesgto tam zaglada. Niestety nigdy nie zdarzylo sie zeby sam usiadl albo pokazal na nocnik ze chce sikac/kupkac. Kiedys myslalam zeby przeniesc go do salonu albo kuchni bo tu najwiecej czasu spedzamy ale jakos sie nie zebralam i jest w lazience... zereszta moze to dobrze, bo wie ze zalatwia sie w toalecie.
na potwierdzenie, ze dzieci moga kontrolowac zwieracze - wczoraj M. stal z gola dupcia i zaczal sikac na podloge. Mowie do niego Mikus czekaj, nie sikaj na podloge! Przestał, wzielam go na rece i wysikal reszte do nocnika :D

asiula pewnie jakbym spala snem twrdym to bym nawet nie wstala sprawdzic pieluchy mikosia w nocy. ale w zwiazku z tym, ze najczesciej wolal na sikanie nocne to mi sie organizm przyzwyczail i normalnie wybudzam sie nawet jak dziecko nie placze ;/ ale zawsze jak go przenosze do lozeczka (bo zasypia na moim lozku) to sprawdzam pieluche.... jak jest mokra to przebieram (choc nie jest to latwe zadanie bo jak tylko pieluche mu sciagne to kladzie sie na brzuchu :/ ale najczesciej udaje sie przebrac na spiocha).

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

Margeritka
Asiek to musi być dory poziom suchości w tych pieluchach:)

no wlasnie sek w tym ze ma mokro! spi w formowankach bambusowych i w welniaku wiec musi to byc etap, ze woli mokra pieluche niz sie obudzic...

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

Fajnie ze tak sobie fajnie dzieciaczki wysadzamy :D

ja od kiedy wrociłam do pracy to mało czasu mam ;/ i tak mi sie wydaje, ze z dzieckiem za malo czasu spedzam. Balam sie jak bedzie sobie radzil bez mamy z wysadzaniem ale dzielny z nigo chlopiec i tacie bez problemu daje sie wysadzac. Szczegolnie jak ma byc kupa :D ale dzis po drzemce podobno nie wysikal sie do noczniczka tylko na tatusia :)

Zmiany sa u nas tez w nocy.... od kilku dni Mikulina nie budzi sie w nocy na jedzenie :) ale tez nie sygnalizuje, ze chce siku ;( wobec czego czesto jak sprawdzam po polnocy pieluche to jest mokra :( i spi sobie w najlepsze....

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

ja wszystkie kupiłam przez internet. z roznych sklepow wiekszosc z pieluszkarni, ale ostatnio kilka nabylam od dziewczyn co szyja pieluszki, jesli bedziesz chciala to moge ci na pw podlinkowac stony.... jesli masz mozliwosc to zawsze dobrze jest pielusie wczesniej podotykac :)

_Asiek_

Re: Cycusiowe mamusie :)

IWA duzo wytrwalosci i sily zycze! Czas trudny i dla ciebie i dla dziecka ;/ ja od poniedzialku wracam do pracy i powiem, ze najbardziej obawiam sie wlasnie tego, ze po powrocie mlody nie oderwie sie od cyca :( jak bedzie zobaczymy ....

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

Mlody spi wiec moge napisac jak u nas :) ogolnie fajnie! z tym, ze jadzikjeszcze nie tak fajnie jak u Ciebie. To musial byc piekny widok Oliwki z nocnikiem! Gratulacje suchych dni. To napawa mnie optymizmem, ze moze juz niedlugo M. znow zacznie sygnalizowac.

MOkrych pieluch dalej mamy duzo a to jak wam pisalam głównie związane jest z fascynacja bidonem. Mikos pije na potege! A pozniej sika i sika. Teraz juz duzoooo chodzi wiec mu nie ograniczam dostepu do wody bo wiem ze sie chlopina meczy! Ale zmienilo sie troszke, bo w ostatnich dniach 2 razy przyszedl do mnie jak mu sie kupke chcialo, a z sikaniem jak go posadze to widze, ze sika. Niestety rzadko sam syganlizuje ale np. jak zobacze ze pielucha mokra i pozniej jeszcze na nocik go posadze to czesto jeszcze cos wycisnie i nie ucieka tak jak jeszcze tydzien temu... u nas w nocy jest zazwyczaj sucho, dzis np. wytrzymal z sikaniem od 21 do 2:30, pozniej sik i cyc oczywiscie o 5:30. U mnie jedynie nie trzyma jak juz sie z rana budzi, widno jest i zainteresuje sie czyms w lozeczku. Po drzemkach tez zawsze sika do nocnika. Mokro zawsze jest po spaniu w wozku ;/ no ale wtedy to ja dokladnie nie wiem kiedy on sie budzi wiec nie mam jak szybko zareagowac.... no ale nhn jest po to aby dobrze wspolpracowac wiec jak chce sikac w pieluche to niech sika i swit na polu oglada :D

_Asiek_

Re: Cycusiowe mamusie :)

curry
_Asiek_
A co powiecie na karmienie mlekiem 3,2% z kartonu 10 tygodniowego niemowlaka?

OMG kto ma takie pomysły? Ubiłabym... :/

MOja kolezanka, ma takie pomysly. Co najgorsze to ona nie da sobie wytlumaczyc ze krzywde dziecku robi. Twierdzi, ze starsza core, ktora ma teraz 9lat wychowala na mleku krowim i jest zdrowa to i malemu podaje :( o zgrozo! Sama mowi, ze mm to ona sie boi podawac, a karmila go do 10 tygodnia a pozniej stwierdzila, ze jej sie mleko wodniste zrobilo i maly byl glodny! Ogolnie rzecz biorac jest uparta wiec poddalam sie bo przeciez z koniem kopac sie nie bede. Jakbyscie mialy gdzies jakis artykul o wplywie karmienia mlekiem krowim niemowlakow to podlinkujcie, moze jak cos przeczyta to przestanie.

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

Jakos czasu mam ostatnio malo na pisanie. M. zaczal chodzic i pochlania cala moja uwage :) a jak tylko widzi ze cos klikam to zazdrosny ze HEJ! I on musi polklikac myszka i na klawiaturze popisac :D

U nas z komunikowaniem totalne dno ;:36_2_12: w ciagu dnia jak go nie wysadze to sam z siebie nic nie 'powie' z przebieraniem jest tak jak u ciebie Asiulo A ze M. ma od bodajze tygodnia bidon to pije z niego co chwila - radosci masa ale pozniej sika co minute. ogolnie NhNowa masakra! Ale lobuz jest tak uroczy ze mu wszystko wybaczam :) Od kwietnia wracam do pracy ;/ i troche mnie marwi jak to bedzie z wysadzaniem...

widze ze juz kazda z nas mysli podobnie o puszczaniu dzieciatek w majasach :) Zatem czekamy na lato!

_Asiek_

Re: Cycusiowe mamusie :)

A co powiecie na karmienie mlekiem 3,2% z kartonu 10 tygodniowego niemowlaka?

marzen@ witam w gronie malych alergikow! MOj M. tez skazowiec ;/ niestety z tego co widze to uczula go nie tylko mleko krowie, wiekszosc przetworow mlecznych ale tez niektore warzywa i owoce np. mailny. A ma juz rok.... chociaz teraz jest duzo lepiej niz na poczatku bo czasem zjem czekolade, czy cos co ma w skladzie mleko i widze ze nie wysypie go tak jak jeszcze kilka miesiecy temu. mam nadzieje ze z tego wyrosnie...

ja kilka tygodni temu podalam mlodemu bebilon pepti coby zobaczyc czy go oby nie uczuli (bo tak z nim czasem bywa) i powiem wam, ze zapach mleka - masakra! mialam takie wyrzuty ze go tym smrodkiem karmie ponoc nutramigen jeszcze bardziej smierdzi :(

Bank kobiecego mleka - super rzecz! Mysle, ze jakby jeszcze zrobic mega kampanie na rzecz karmienia piersia to BY wiecej matek karmic chialo! Wyobrazcie sobie ze moj pediatra, jak sie okazalo ze Mikos ma uczulenie to zaproponowal mi odstawienie dziecka i podanie nutry bo to dla dziecka bedzie lepsze ;O

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

U mnie tez M. ostatnio mokra pielucha nie przekszkadza :/ wrecz bym powiedziala ze woli z mokra na dupie siedziec niz sie przebrac....
Ja przedwczoraj spalam z M w lozku bo padnieta bylam i nie chcialo mi sie go do lozeczka odkladac. A w nocy jak mlody zaplacze to znaczy ze chce sikac. Wiec spimy i m. zaplakal a ja w amoku przytulilam go do siebie, poglaskalam go glowie i mikos zasnal! Chyba po pol godziny dotarlo do mnie, ze on chyba chcial sikac. Sprawdzam a tu mokra pielucha ;/ a dziecko spi w najlepsze przez mame utulone.... ehhh co zmeczenie robi z czlowiekiem ;P

_Asiek_

Re: dobry laktator

A tak wyglada. I jest odpowiedni dla dzieci powyzej 6 mc-y.

_Asiek_

Re: dobry laktator

Margeritka
ja wiem, że według tych wszystkich norm itd moje dziecko jest za stare na butelkę, ale uważam, że gdyby zdarzył się cud i nauczyłaby się z niej pić, to jakaś tragedia by się nie stała...niektóre ponad roczne dzieci chodzę ze smoczkami w buzi cały dzień i to dla mnie jest dziwne...

To ja cie zaskocze. Moj M. tez nie chcial pic z butelki, zloscil sie gryzl i jedyne co mu sie podobalo to to ze mogl sobie pogryzc smoczek od butli, ale jak juz mu mleko polecialo zbutelki to bylo bee te proby byly kilka miesiecy temu. Ja pozniej juz nie probowalam bo i po co - byl cyc, a i z Doidy cup nauczyl sie pic. A w zeszlym tygodniu tak dla checy dalam mu butelke z woda a tu mlody zasuwa i pije :D tak smiesznie to wygladalo. Z radoscia pil :) ale ja nie chce go do butli przyzwyczajac... ale u ciebie inna sprawa. Wczoraj kupilam bidon i od dzis mikos go testuje i byl zachwycony! mozliwosc pociagania tak mu sie spodobala ze duuuuzo wody wypil! Ja kupowalam w realu firmy baby nova (ma mieciutka rureczke) polecam!

A co do dzieci w smoczkach to dla mnie jest straszne. ALe nie ma sie co dziwic ze dziecko caly dzien cumla skoro rodzice tak nauczyli. Bo tak jest wygodniej - smoczek w buzie i dziecko nie marudzi! Nie mowie bo moj tez smoczka dostaje ale tylko jak sie mamy usypiac i w sumie to powiem wam, ze sie zastanawialam czy przypadkiem go nie odsmoczkowac....

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

przylaczam sie do opini ze dzieci NHN-owe najpierw maja suche nocki :) tak tez dzieje sie u nas. Predzej w nocy zasygnalizuje niz w ciagu dnia. U nas ostatnio znow suche noce, chciaz bylo kilka wpadek tj. 2 MIkolaj dalej budzi sie mniej wiecej dwa razy i na sikanie i na jedzenie. Chociaz mam wrazenie, ze jakby glodny nie byl to by nie sikał♣. Ale niestety nie mam jak tego sprawdzic wiec tak sobie domniemuje .... A w ciagu dnia to jedynie timing zdeje bo ja jakos sygnalow nie widze ;/ co gorsza, czasem nawet sygnalow na kupenie widze. Wiec nie raz sie ostatnio zdarzylo mlodemu zaczac robic w pieluche.... ale finish w nocniku. A jaka radosc jak widzi kupe w nociku - bezcenne!

U nas dzis Mikolono zrobilo 2 male krocxzki samodzielnie :D wiec moze z ta sygnalizacja za dnia jest tak marnie bo zaabsorbowany nowymi umiejetnosciami :)

IWa mam nadzieje ze niezapeszysz! Super! JA sie ostatnio nawet zastanawialam czy nie klasc spac M. bez pieluchy (tylko musialabym sie zaopatrzyc w kocyk welniany).... no bo jakby sik sie pojawil

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

TAK u nas tez zawsze zielono po brokule. Ja jak zobacze ze zielona to sie zastanawiam - co mu znow nie pasuje bo M. to alergik wiec wiele rzeczy jesc nie moze. A jak juz zje cos co mu nie sluzy to zawsze zielonkawo w kupie. Ale po brokule to norma :)

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

Wiez co Iwa mi sie wydaje, ze duzo mowi. Chciaz nie mam duzej stycznosci z dziecmi w jej wieku, jedynie z jednym 18-miesiecznym chlopcem. I jak sobie dobrze przypominam to on az tyle co Twoja nie mowi. Glownie mowi 'po swojemu'. Ale przesad tez jest taki ze ponoc chlopcy pozniej mowia.... ile w tym prawdy nie wiem.

U nas proby sikania do kibelka tez jakos niespecjanie M. zainteresowaly - ale deska od sedesu - rewelacja. Raz mi tak przydzwonil ze sine mialam na nosie miedzy oczami. Od tej pory ostroznie sadzam go na kibelek i to i tak zazwyczaj w gosciach gdzie nie ma nocnika. Przymierzam sie do kupna nocnika turystycznego Potette wiec bedzie nam sluzyc tez jako nakladka na sedes.

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

Dziewczyny przymierzam sie do zakupu nocnika turystycznego bo mnie ostatnio irytuje to, ze u tesciowej oraz niektorych znajomych nie mam nocnika - a Mikos nie chce tobic siku do kibelka (hmm, a moze nie wie o co chodzi, bo zawsze na nocniku sika). Znalazlam w necie firmy potette plus i ciekawa jestem jak sie sprawdza.

Wiem, ze ktoras z was ma taki nocnik turstyczny. Wybaczcie ale nie mam czasu szukac na forum ;/ kto to taki :)

dzieki!

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

Kurczaki, jak dla mnie to jakas masakra! Nie wyobrazam sobie zebym moga byc taka ignorantka - zeby wiedziec kiedy dziecko robi kupe i nie wykazac checi wysadzenia. Szkoda malej bo faktycznie raz, drugi trzeci i by sie nauczyla. No i dziecko przyzwyczaja sie ze to jest normalne - ide do konta i robie ....
ach ale widocznie dla nich tak wygodniej ....

u mnie mikolaj dzis zaczynal stekac pod stolem w jadalni :) jak uslyszalam tosmy od razu polecieli na nocik! A jak sie smial do tej kupy! Na nocniczku na oparciu na taka naklejke hipopotama - tak do niego gada ostatnio, smieje sie ze hej i glowa mu przytakuje!

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

ja najczesciej ubieram mikolaja wlasnie w taka pizamke - sukienke. Naprawde super sprawa i przy wysadzaniu na nocnik i przy przebieraniu. Niestety sa dosc drogie ;/ ja kupilam w endo na wyprzedazy chyba za 15zł jak dobrze pamietam. A jak nie sukienka to zakladam mu body tez z dlugim rekawem, nie zapinam, na pieluche welniane gatki storchenkinder i do spiworka. I tak sobie spi :)

IWA23 to na bank przez zastrzyki. Pamietam jak moja siostrzenica dostawala zastrzyki chyba na wzocnienie odpornosci (miala chyba niecale 2 lata) bo strasznie chorowala w zlobku to jak tylko uslyszala rano dzwonek do drzwi to plakala - a jak zobaczyla pielegniarke to az zal bylo dziecka.... no ale minelo i po tych seriach faktycznie odpornosc sie jej polepszyla.

Ulla masz racje to praca! Ja najbardziej to odczuwam z rana, jak mi sie strasznie nie chce na nocnik isc z mlodym.... a tak sobie przypomnialam, ze Kinga Ch. pisala o tym, ze jak nie znajdziemy czasu dzis na wysadzanie to trzeba bedzie go znalezc za pozniej.... a im dziecko starsze tym wiecej czasu trzeba mu poswiecic; niektorzy to podobno urlop biora specjalnie zeby dziecko odpieluchowac - :O

Mnie tej nocy syn zaskoczyl. Spal juz od 20 (a to mu sie bardzo rzadko zdarza) i o 1 zaplakal wiec zebralam sie i hyc na nocnik - Mikulo wysikal sie, nie zdarzylam mu zalozyc spowrotem pieluchy a on na przewijaku zasnal ;) nawet nie myslal o jedzeniu - szok to byl dla mnie. Ubralam go i odlozylam do lozeczka i obudzil sie dopiero o 5, wysisial sie na nocnik ale tak malenko .... No i juz musial zjesc :D

Nie wiem, czy wasze pociechy tez tak maja ale u mnie od jakis dobrych kilku tygodni mikolaj nie siedzi spokojnie na nocniku tylko sobie tanczy nozkami Caly czas je podrzuca go gory :) smiesznie to wyglada, bo nawet jak sika to obie nie przerywa.

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

No nie wiem Ulla czy to nie za wczesnie na takie rozwiazanie. Mikos ma 11 miesiecy i sam nie chodzi wiec mialby problem w samodzielnym siadaniu na nocnik. czasem puszczam go bez pieluchy i mowie mu 'powiedz jak bedziesz chcial sikac' ale nie wiem ile on z tego rozumie, zazwyczaj i tak sie zesika.... ale to najczesciej jak jestesmy przed kapaniem i nie chce mi sie juz za nim latac i pieluche zakladac.... a tak apropo pieluch to moj maluch odkryl super zabawe - sciaganie pieluchy! Ciagnie za rzepa i rozpina. A radosc ma przy tym nieziemska! Usmiech od ucha do ucha! Ach, ....

Wczoraj sie wam pochwalilam suchymi nockami to dzis mialam w nocy do przebrania pieluszki, mokro bylo i o 2 i o 6:30 .... ale do tej pory 2 mokre pieluchy. Mikos spi ale pewnie jeszcze nie jedna zasika bo ostatnio popoludniu wiecej wpadek mamy. Chyba idzie przesilenie wiosenne bo malo mocy mam....

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

U nas jest tak, ze od kiedy wysadzam mlodego w nocy, a to juz pewnie 3 miesiac bedzie to zawsze schemat jest ten sam - nocnik, jesli mokra pielucha to przebieram, a na koncu jedzenie. Niestety nie zawsze kolejnosc mu sie podoba ale chce byc konsekwenta. Fakt, Mikos czeka z sikaniem, moze to przez to ze wie ze jak wstanie to go wysadze, a moze taki zbieg okolicznosci.... Przez to, ze zdecydowalam sie go wysadzac w nocy to nie ma zmiłuj i jak tylko slysze ze sie wybudza to sama zrywam sie z lozka wiec akcja-reakcja jest natychmiastowa.

wczoraj zasnal ok 20:30, wstal o 3 - pielucha sucha - wysikal sie, najadl do syta i zasnal. A ostatnie sikanie przed nocna mial ok 20. Obudzil sie ok 6:30 i pewnie chwile na mnie czekal, cos mi sie wydaje, ze musialam mocniej zasnac, bo jak go usłyszałam to stal juz przy szczebelkach w lozeczku, pielucha byla mokra ;/ ale jeszcze ciepla, hihi no i do nocnika jeszcze troche wycisnal. Meczace jest to wysadzanie z samego rana. Zwlaszcze ze czlowiek chetnie by pospal....

Asiula ja nie mam duzego doswiadczenia w nocnym pieluchowaniu ale wydaje mi sie nierealne przebrac dziecko tak, zeby sie nie wybudziło. No chyba ze ma mega mocny sen. Ja poczatki mialam kiepskie bo co noc to Mikolaj przesikany. I coz plakal, bo chial spac a ja go nie dosc ze z pieluchy musialam przebrac to jeszcze pizamke zmienic. Narazie poki co dobrze nam idzie

A tak sie ostantnio zastanawialam, czy Mikołaj nie bedzie miec problemow z sikaniem tak sam od siebie. Bo teraz czasem zasygnalizuje ale najczesciej sprawdza sie timing, no i tak sobie mysle ze troche mlodego wyreczam.... mam nadzieje ze rozumiecie o co mi chodzi.

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

jaka tu cisza ......
zatem troszke ja przerwe i napisze co u nas :) nocki dalej suche :D ostatnio Mikolaj wytrzymał z sikaniem no i z jedzeniem takze od 21 do 6! Az mialam 6 godzin nieprzerwalnego snu - szalenstwo! ;) a w dzien idzie roznie, raz lepiej raz gorzej czasem czeka na wysadzenie, czasem sygnalizuje a czesem sika w pieluche i nawet okiem nie mrugnie.... tak jak wczoraj tatusia osikal jak go na raczkach nosił! he he mrozy przeszły wiec czasem zdarza sie ze mu pieluszki nie zaloze wiec lata w spodniach :D

_Asiek_

Re: Żółtaczka

Dokładnie! na podstawie poziomu bilirubiny najlepiej okreslic czy potrzeba naswietlen czy nie, ale najczesciej pobiera sie krwe kilka razy zeby sprawdzic czy poziom spada. Moj synek pamietam tez był długo żółciotki chyba nawet trwało to ponad 2-3 tygodnie. ale tak nieznacznie, naswietlany w ogole nie był nawet w szpitalu. Mozesz sie rowniez umowic z polozna srodowiskowa, moze przyjsc w ramach NFZ i popatrzec na maluszka ....

_Asiek_

Re: NHN-Naturalna Higiena Niemowląt

dobrze by było jak juz zacznie wstrzymywac to jeszcze zeby nie budził sie na jedzonko :)

A tak z moich przemyslen nad wielo... jak Mikolaj pierwszy raz zasnal z pielucha i nasikal to ryk byl w nieboglosy! ale chyba juz pisalam o tym. To chyba był dla niego szok. Teraz juz tak nie jest ale tez nie zdaza mu sie zsikac przez sen (no moze czasem jak spi na polu) wiec chyba kojarzy przyczyne i skutek :)
ja bardzo lubie jak ma naturalnie przy ciałku wiec najlepsze wg mnie sa bambuski :) no i strasznie przypadl mi do gustu wełniaczek - na noc obowiazkowy!