Skocz do zawartości
Forum
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Gość bogna

Zdrowa dieta przyszłej mamy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bogna

Zrezygnowałyście z jakiś produktów w czasie ciąży? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość petunia

jeśli można powiedzieć że sucha bułka i świeże mleko są zdrową dietą to tak odżywiam się prawidłowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kochane Przyszłe Mamuśki,
jestem studentką dietetyki na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Piszę artykuł naukowy do pracy magisterskiej. Potrzebuje Waszej pomocy.
Wypełnijcie proszę ankietę dotyczącą odżywiania i nawyków żywieniowych w ciąży.
Ankieta za względu na konieczność jest dość szczegółowa. Zajmie to Panią ok 10 min.
Będę baaaaaardzo wdzięczna. DZIĘKUJĘ!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfiRqA-W77BEVszd066Wk1a09nWFVJci3NUaNJRcR5fLsnnQg/viewform

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość semka

Jestem w 5 mies. ciąży i na razie nie rezygnowałam z niczego. Surowizna nigdy mi nie smakowała, więc nie jem , alkohol był sporadycznie więc za nim nie tęsknię, używki (kawa, herbata) były tak cieniutkie że zostały w nie zmienionej postaci, inne dania pozostały również bez zmian. Jem to co mi smakuje i oczywiście w rozsądnych ilościach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dorkka

Znalazłam w sieci co można a czego powinniśmy unikać w czasie ciąży
"Doskonale zdajemy sobie sprawę, że nie wszystkie przekąski są "zdrowe", ale przy tym tak dobrze smakują ;) W czasie ciąży warto jednak zrezygnować lub ograniczyć niektóre "smakołyki":

➡ wysoko przetworzona żywność - np. fast foody, chipsy. Niestety te przysmaki zawierają często wiele konserwantów, ulepszaczy i niezdrowych tłuszczów.

➡ surowe jaja, mięsa, ryby, nabiał - ze względu na możliwość zakażeń układu pokarmowego, przyszłe mamy powinny unikać np. sushi z surową rybą, serów z niepasteryzowanego mleka, tataru, kogla-mogla.

➡ napoje z dużą zawartością kofeiny - np. kawa, herbata. Przyszła mama nie musi całkowicie rezygnować z kawy, warto jednak nie przekraczać maksymalnej dawki kofeiny (około 200 mg na dobę).

➡ herbaty ziołowe - nie wszystkie napary ziołowe są bezpieczne w ciąży. Przed zastosowaniem warto zapytać osobę prowadzącą ciążę.

➡ wątróbka - pomimo tego, że jest doskonałym źródłem żelaza i witamin gromadzi także toksyny. Nie jest to produkt polecany w ciąży.

➡ używki - alkohol i tytoń to produkty kategorycznie zabronione w ciąży!

Jak powinna wyglądać zdrowa dieta przyszłej mamy? Tego dowiecie się w 2 rozdziale kursu naszej szkoły rodzenia! https://szkolarodzeniaprenalen.pl/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość malwina9

~dorkka
Znalazłam w sieci co można a czego powinniśmy unikać w czasie ciąży
"Doskonale zdajemy sobie sprawę, że nie wszystkie przekąski są "zdrowe", ale przy tym tak dobrze smakują ;) W czasie ciąży warto jednak zrezygnować lub ograniczyć niektóre "smakołyki":

➡ wysoko przetworzona żywność - np. fast foody, chipsy. Niestety te przysmaki zawierają często wiele konserwantów, ulepszaczy i niezdrowych tłuszczów.

➡ surowe jaja, mięsa, ryby, nabiał - ze względu na możliwość zakażeń układu pokarmowego, przyszłe mamy powinny unikać np. sushi z surową rybą, serów z niepasteryzowanego mleka, tataru, kogla-mogla.

➡ napoje z dużą zawartością kofeiny - np. kawa, herbata. Przyszła mama nie musi całkowicie rezygnować z kawy, warto jednak nie przekraczać maksymalnej dawki kofeiny (około 200 mg na dobę).

➡ herbaty ziołowe - nie wszystkie napary ziołowe są bezpieczne w ciąży. Przed zastosowaniem warto zapytać osobę prowadzącą ciążę.

➡ wątróbka - pomimo tego, że jest doskonałym źródłem żelaza i witamin gromadzi także toksyny. Nie jest to produkt polecany w ciąży.

➡ używki - alkohol i tytoń to produkty kategorycznie zabronione w ciąży!

Jak powinna wyglądać zdrowa dieta przyszłej mamy? Tego dowiecie się w 2 rozdziale kursu naszej szkoły rodzenia! https://szkolarodzeniaprenalen.pl/


według tekstu to tylko kawa i herbata zawiera kofeinę, otóż nie, kofeinę zawiera również : kakao, czekolada, napoje z guaraną, napoje gazowane, lody o smaku kawowym, tabletki przeciw bólowe i tabletki odchudzające . Warto czytać etykiety danych produktów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Angelikka

Kiedy ja dowiedziałam się, że jestem w ciąży przestałam pić kawę, dodatkowo zaczęłam jeść więcej warzyw i owoców. Po konsultacji z lekarzem zaczęłam też brać [reklama usunięta] witaminy z kwasem foliowym. Oprócz tego zaczęłam chodzić na gimnastykę dla kobiet w ciąży. A tak to moje życie się jakoś szczególnie nie zmieniło, nasz syn już jest rok na świecie i wszytsko jest w porządku 🙂

Edytowane przez Dziubala
Usunięcie reklamy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Śnieżka

Tak. Zdecydowanie ograniczyłam mleko krowie. Niestety w ciąży przestało mi służyć. Za to pokochałam napój migdałowy, który dosłownie w hurtowych ilościach zamawiam [reklama usunięta].

Edytowane przez Dziubala
Usunięcie reklamy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość annie

Hej, jeśli jesteście kobietami w ciąży lub karmicie piersią zachęcam Was do wypełniania krótkiej ankiety odnośnie sposobu żywienia w ciąży i zażywanych suplementów. Ankieta jest w 100% anonimowa, a uzyskane dane pomogą mi i moim koleżankom zaliczyć przedmiot na studiach. Z góry bardzo dziękuję 🙂 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdAHgRKPnamcuOF4jujFT-vSV_W1JNHBjdW5Elt2b_rP5yaxg/viewform?usp=sf_link

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Arenne

Oj powiem Wam, że sama przed ciążą i w trakcie ciąży zmieniłam wiele swoich nawyków żywieniowych. Kiedyś nie odżywiałam się dobrze, jednak w trakcie ciaży postanowiłam zrobic wszystko co najlepsze dla mojego malucha

Po pierwsze piłam dużo wody codziennie

Po drugie zrezygnowałam z jedzenia fast foodów na rzecz owoców oraz warzyw

Po trzecie postanowiłam ograniczyć cukier ( nie udało mi się go ograniczyć całkowicie ale jadłam o wiele mniej ciastek)

Jesli macie problemy z wprowadzeniem u siebie nowych zasad dietetycznych, polecam zajrzeć sobie do PZWL: https://pzwl.pl/Poradniki-medyczne/Ciaza-i-porod,3913745,k.html w księgarni jest wiele wartościowych ksiażek o odżywianiu się w ciaży. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...