Skocz do zawartości
Forum
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Gość nanushka

Dieta w ciąży

Rekomendowane odpowiedzi

Gość nanushka

Laski, czy Wy trzymacie jakąś szczególną dietę w ciązy? Trzeba?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość beti97

wszystko zależy od tego jak się czujesz :) jedz wszystko z głową. może więcej warzyw i owoców troche :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś takiego wyczytałam:
Warto wdrożyć 5 zróżnicowanych posiłków, pełnych witamin - Wasza dieta powinna być zbilansowana i dostarczać niezębnych wartości odżywczych. Nie rezygnujcie z warzyw strączkowych, pomidorów, czosnku, cebuli, ryb i nabiału - jeśli nie ma ku temu wskazań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nanushka

Dzięki, tak w sumie myslalam, ze raczej zdrowo d tego podejsc. ale jak np kwestia kawy? niektore piją, niektóre odradzają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoła rodzenia Prenalen
6 marca o 13:59
W czasie ciąży warto jednak zrezygnować lub ograniczyć niektóre "smakołyki":

➡ wysoko przetworzona żywność - np. fast foody, chipsy. Niestety te przysmaki zawierają często wiele konserwantów, ulepszaczy i niezdrowych tłuszczów.

➡ surowe jaja, mięsa, ryby, nabiał - ze względu na możliwość zakażeń układu pokarmowego, przyszłe mamy powinny unikać np. sushi z surową rybą, serów z niepasteryzowanego mleka, tataru, kogla-mogla.

➡ napoje z dużą zawartością kofeiny - np. kawa, herbata. Przyszła mama nie musi całkowicie rezygnować z kawy, warto jednak nie przekraczać maksymalnej dawki kofeiny (około 200 mg na dobę).

➡ herbaty ziołowe - nie wszystkie napary ziołowe są bezpieczne w ciąży. Przed zastosowaniem warto zapytać osobę prowadzącą ciążę.

➡ wątróbka - pomimo tego, że jest doskonałym źródłem żelaza i witamin gromadzi także toksyny. Nie jest to produkt polecany w ciąży.

➡ używki - alkohol i tytoń to produkty kategorycznie zabronione w ciąży!


rodzę z Prenalen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zuza2

ja jem wszystko na co mam ochotę, w pierwszym trymestrze dieta opierała sie przede wszystkim na mleku i suchych bułkach, ale teraz pozwalam sobie na wiele

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość migdal

wydaje mi się że nasz organizm sam wie co jest dla nas i naszego maluszka najlepsze, zapewne nie sięgamy po produkty z "chemią" a staramy wybieramy w zdrową żywność

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gosiaki

dziewczyny a jakie herbaty ziołowe polecacie, gdyz nie mogę od nikogo uzyskać jednoznacznych odpowiedzi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mika2

w czasie ciąży pije herbaty czarne (zalewam liście herbaty wrzątkiem, tyle wody aby zakryły liście, po 10 sek. zlewam napar i ponownie zalewam wrzątkiem ale już normalną ilością wody), lubię też herbaty czerwone, zawierają żelazo i co najważniejsze eliminują poranne mdłości a wieczorem uspakajają mnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 2mila

do nooola • 12.03.2018, 16:37

piszesz że wdrożyć 5 posiłków u mnie jest teraz "55":) posiłków, ciągle jestem głodna czy też tak macie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość forkasia

dziewczyny a czy też macie czasami wilczy apetyt, przez ostatnie 2 tyg objadam sie pomidorami z cebulka ,wcześniej nie znosiłam takiego połaczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość migdal

~forkasia
dziewczyny a czy też macie czasami wilczy apetyt, przez ostatnie 2 tyg objadam sie pomidorami z cebulka ,wcześniej nie znosiłam takiego połaczenia

jeśli to ci smakuje to dlaczego masz z tego rezygnować, ja również przechodziłam na początku ciąży "ssanie" ale na chlebek ze smalczykiem, to było najlepsze żarełko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość milaczek

mamusia899
Szkoła rodzenia Prenalen
6 marca o 13:59
W czasie ciąży warto jednak zrezygnować lub ograniczyć niektóre "smakołyki":

➡ wysoko przetworzona żywność - np. fast foody, chipsy. Niestety te przysmaki zawierają często wiele konserwantów, ulepszaczy i niezdrowych tłuszczów.

➡ surowe jaja, mięsa, ryby, nabiał - ze względu na możliwość zakażeń układu pokarmowego, przyszłe mamy powinny unikać np. sushi z surową rybą, serów z niepasteryzowanego mleka, tataru, kogla-mogla.

➡ napoje z dużą zawartością kofeiny - np. kawa, herbata. Przyszła mama nie musi całkowicie rezygnować z kawy, warto jednak nie przekraczać maksymalnej dawki kofeiny (około 200 mg na dobę).

➡ herbaty ziołowe - nie wszystkie napary ziołowe są bezpieczne w ciąży. Przed zastosowaniem warto zapytać osobę prowadzącą ciążę.

➡ wątróbka - pomimo tego, że jest doskonałym źródłem żelaza i witamin gromadzi także toksyny. Nie jest to produkt polecany w ciąży.

➡ używki - alkohol i tytoń to produkty kategorycznie zabronione w ciąży!

powiedzcie mi proszę jak mam ograniczyć te smakołyki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość milaczek

~gość1
do ~milaczek • 15.03.2018, 13:03
silna wola , tylko silna wola

hmmm , silna wola na razie gdzieś mi usnęła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zezik

Dziewczyny a co z jedzeniem wątróbki, niby gromadzi toksyny (a co ich nie ma :( ) ale ciągle jest źródłem żelaza, witamin, skł. mineralnych i kwasu foliowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość migdal

~zezik
Dziewczyny a co z jedzeniem wątróbki, niby gromadzi toksyny (a co ich nie ma :( ) ale ciągle jest źródłem żelaza, witamin, skł. mineralnych i kwasu foliowego.

może powinnaś spytać o to swojego lekarza prowadzącego lub dietetyka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość manka1

Wybierajmy zdrowe produkty i nie przetworzone ( jeśli jest to możliwe). Należy pamiętać iż żywność przetworzona zawiera mniej składników odżywczych i są one słabiej przyswajalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość milaczek

Wątróbka nie jest przetworzona ale jeśli zawiera coś szkodliwego to po co sobie i dzieciątku szkodzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zuza2

Staram się odżywiać zdrowo i przyjemnie, jem to na co mam ochotę. Czasami jest to wątróbka, czasami ogórek kiszony a czasami smakuje mi wołowina w sosie słodko-kwaśnym. Myślę że jedzenie racjonalne i zbilansowane , a przede wszystkim smaczne wspomaga mój organizm w czasie ciąży :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi moja lekarka powiedziała, żeby nie popadać w paranoję. Jeśli mam na coś ochotę, to mam to zjeść i już. Bo żeby coś się złego stało, musiałabym zjeść tego naprawdę olbrzymie ilości... na szczęście w ciąży odrzuca mnie od fast foodów, więc tu problem sam się rozwiązał. Surowych rzeczy ani nie lubię, ani mnie do nich nie ciągnie. Ale czasem mam ochotę na wątróbkę, więc ja sobie zjadam. Szczególnie, że zjem z 5 kawałków i już jestem najedzona. A nie 5 kawałków na pewno nie zaszkodzi. Zresztą dziś takie czasy, że tak naprawdę mało co jest nafaszerowane chemią, więc tak czy inaczej jej nie unikniemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kniaz

Ja jem wszystko , ale w rozsądnych ilościach, nie jem kilograma wątróbki ani nie wypijam 1 litra kawy. Staram się urozmaicać jadłospis tak aby na talerzu było zdrowo i kolorowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość aniellka

No cóż ciąża to nie choroba i dlatego zachowuję się normalnie, czyli żyję tak jak przed ciążą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość cytrynki

Teraz w ciąży jem wszystko i w różnych połączeniach np. żółty ser bardzo mi smakuje z dżemem malinowym- pycha, śledzie (przed ciążą jadłam sporadycznie) z pomidorami, itp. Odkrywam nowe smaki i połączenia. Mam nadzieję że za kilka miesięcy wrócę do swoich starych przyzwyczajeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...