Rehabilitacja dzieci

Koślawe kolana i płaskostopie-ćwiczenia

ezelka

ezelka

Witam, moja starsza córka ma koślawe kolana i płaskostopie, nosi wkładki supinujące. W zeszłym tygodniu byliśmy z nią u ortopedy i ten stwierdził, że w kolankach widzi poprawę za to kostki bardzo się schodzą, zalecił nadal nosić wkładki i ćwiczyć z małą w domu, codziennie po 10 minut.
Może mogłaby Pani pomóc mi dobrać dla córki ćwiczenia. Mamy w domu kamyczki i kulki szklane, woreczki, kredki, no i z tego korzystamy. Czy są jeszcze jakieś inne proste ćwiczenia na jej dolegliwości? Mogę wkleić zdjęcie nóżek córki, jeśli by to miało pomóc w doborze ćwiczeń.

Dodam, że chodziłam z nią na rehabilitacje, stąd ćwiczymy kamyczkami, kulkami, kredkami i woreczkami. Niestety teraz nie mamy możliwości zapisać się na rehabilitacje.

--

Sprzedam ubranka dla dziewczynki 68-74
http://szafka.pl/profil/ezelka/sprzedaje_lub_wymieniam
KINGA
http://suwaczki.maluchy.pl/li-59384.png
KALINA
http://suwaczki.maluchy.pl/li-61108.png
http://s2.pierwszezabki.pl/041/041021940.png?9757Z

19506 ezelka Kobieta, 34 lata, Bolesławiec

Odpowiedzi znajdują się poniżej

magDAB

magDAB

Witam!
Praca nad mięśniami trwa długo. I potrzebna jest tu systematyczność i cierpliwość. Należy się w nią uzbroić i wytrwale pracować. Jeśli regularnie ćwiczycie w domu, to według mnie nie jest bezwzględnie konieczna rehabilitacja gdzieś w ośrodku – wystarczą wizyty kontrolne (raz na dwa-trzy tygodnie), aby skonsultować poprawność wykonywanych ćwiczeń, skorygować ewentualne błędy, może dodać coś nowego, zmienić stopień trudności poszczególnych ćwiczeń. I nie jest najistotniejsza ilość ćwiczeń, ale ich jakość i poprawność wykonywania. Myślę, że nie powinnyście rezygnować z tych ćwiczeń, które macie zalecone. Jeśli chcecie powiększyć zasób ćwiczeń, to poradziłabym niedużą książeczkę „Wady postawy i stóp u dzieci” (M. Borkowska, I. Gelleta-Mac), gdzie znajdziecie kilka propozycji. Poniżej kilka ćwiczeń z tej książki:
1.Pozycja wyjściowa (PW): siad na podłodze, nogi ugięte, stopy oparte piętami o podłoże; w rękach piłka; ręce z piłką wyciągnięte przed siebie.
Ćwiczenie: dotykanie piłki palcami stóp – na przemian raz prawą raz lewą nogą.
2.PW: siad na krześle; jedna stopa oparta całą powierzchnią na kocyku, druga na podłożu
Ćwiczenie: przesuwanie stopą kocyka w przód, w tył, na boki – po kilku powtórzeniach zmiana nogi.
UWAGA 1! Podczas przesuwania kocyka palce stóp zadarte do góry, stopy przylegają do podłoża w trzech punktach podparcia; kocyk nie powinien przesuwać się względem stóp. Druga stopa (oparta na podłożu) również z zachowaniem fizjologicznych punktów podparcia.
UWAGA 2! Podczas ćwiczenia postawa dziecka musi być prawidłowa: głowa i plecy prosto, łopatki ściągnięte, brzuch wciągnięty
.
3.PW: jak wyżej
Ćwiczenie: opiekun próbuje wyciągnąć kocyk spod stopy dziecka, a ono nie pozwala – to samo druga noga (zmiana nogi może być po kilku powtórzeniach np. 4)
UWAGA 1 i 2 jak wyżej.
UWAGA 3! Trzeba pilnować, aby dziecko nie przytrzymywało kocyka palcami stopy – nie zginało palców i nie zwijało kocyka.

4.PW: stanie na jednej nodze; druga noga oparta na piłce
Ćwiczenie: toczenie piłki stopą w przód, w tył, na boki oraz okrężnie – po kilku powtórzeniach zmiana nogi.
UWAGA 1! palce stopy na piłce zadarte do góry, druga stopa (oparta na podłożu) również z zachowaniem fizjologicznych punktów podparcia.
UWAGA 2 jak wyżej
UWAGA 3! Podczas ćwiczenia dziecko może się przytrzymywać, aby nie tracić równowagi.

Mimo opisu ćwiczeń (mam nadzieję, że jasno i zrozumiale) dobrze by było skonsultować poprawność ich wykonywania z terapeutą.
M.B.

130 magdab Kobieta, 17 lat, Szczecin
~Magdalena1985

~Magdalena1985

Koślawość kolan to bardzo poważna wada i nie można jej lekceważyć. W internecie znajdziesz sporo informacji jak leczyć i zapobiegać. Oczywiście podstawa to porządne buty dziecięce i ćwiczenia.