Pozostali eksperci

Logopeda

Odpowiedzi znajdują się poniżej

Wczesna Interwencja Terapeutyczn

Wczesna Interwencja Terapeutyczn

Witamy!
To prawda, wkładanie przez maluchy rączek / piąstek do buzi nie jest niczym niezwykłym i ma charakter rozwojowy. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele: ząbkowanie, stymulacja aparatu mowy, stymulacja czuciowa, itd. Należy dbać tylko o to, żeby dziecko nie zakrztusiło się śliną, gdyż podczas wkładania rączek do ust jest ona wydzielana w większych ilościach.

Gabinet Wczesnej Interwencji Terapeutycznej

Logopeda | Psycholog | Metoda Tomatis - Warszawa Międzylesie

www.tomatis.warszawa.pl

http://logopeda-warszawa.pl/images/top3%20-%20obszary.jpg

--

http://www.logopeda-warszawa.pl/images/strona.jpg

28726 wczesna-interwencja-terapeutyczn Kobieta, 0 lat, Warszawa
Wczesna Interwencja Terapeutyczn

Wczesna Interwencja Terapeutyczn

mała gaduła
witam moj synek w czerwcu skonczyl 2 latka. Niestety bardzo malo mowi caly czas mowi po ;swojemu; nie mowi zdaniami. Tylko pojedynczych pare slow. Mieszkamy w Niemczech , synek chodzi do zlobka . Nie wiem czy nie mowi dlatego ze ma do czynienia z 2 jezykami i jest mu ciezko. Przedszkolanki sugeruja ze synek niedoslyszy dlatego malo mowi. ja tego nie widze ale moze co powinnam zrobic?

Witamy!
Brak płynnej mowy dziecka dwuletniego nie musi być niepokojący, niemniej jednak nie wolno podchodzić do problemu beztrosko i z niczym nie podpartą nadzieją że "jakoś to będzie". Sugestie nauczycieli mogą mieć racjonalne podstawy i jeśli dodatkowo dziecko wykazuje deficyty związane ze słyszeniem, bezwzględnie należy wykonać mu badanie słuchu.
Konieczna też wydaje nam się wizyta u logopedy, który stwierdzi, czy u dziecka w prawidłowy sposób przebiega rozwój kolejnych etapów mowy (właściwa kolejność artykułowanych dźwięków, głoskowanie, echolalie, itd.). Logopeda sprawdzi też, czy trudności w artykulacji nie wynikają z ograniczeń aparatu mowy.
Środowisko dwujęzyczne może, ale nie musi mieć wpływu na rozwój językowy dziecka. Do okresu lateralizacji dziecko przyswaja każdy język w sposób naturalny i nawet jeśli jeden z języków jest wiodący, przyswajanie drugiego nie powinno mieć większego wpływu na rozwój mowy jako takiej.
Odwlekanie diagnozy w czasie i utwierdzanie się w przekonaniu, że dziecku być może potrzeba więcej czasu jest podejściem bardzo niewłaściwym i może doprowadzić do poważnych problemów logopedycznych w przyszłości. Zgodnie z zasadą "lepiej dmuchać na zimne" należy dziecko po prostu skonsultować ze specjalistą, gdyż tego typu zachowania mogą być rozwojowe, ale mogą też być oznaką większego problemu.

Gabinet Wczesnej Interwencji Terapeutycznej

Logopeda | Psycholog | Metoda Tomatisa - Warszawa Międzylesie

www.tomatis.warszawa.pl

http://logopeda-warszawa.pl/images/top3%20-%20obszary.jpg

--

http://www.logopeda-warszawa.pl/images/strona.jpg

28726 wczesna-interwencja-terapeutyczn Kobieta, 0 lat, Warszawa
Ulla

Ulla

Witam,
moje dziecko miało zrobione badanie sprawdzające poziom wymowy. Dostałam karteczkę z napisem - wymowa międzyzębowa i połykanie niemowlęce. Mogę otrzymać jakiś zestaw ćwiczeń, który mogę robić z dzieckiem? Nie ukrywam że ja nie widzę tego ale jestem tylko pedagogiem. Dlatego też z miłą chęcią dowiem się co mogę jeszcze zrobić.

--

http://www.suwaczki.com/tickers/w5wq3e5en5kuzrs6.png

http://www.suwaczki.com/tickers/3jvz3e5eqgubclqa.png

27582 ulla Kobieta, 39 lat, Jaworzno
Wczesna Interwencja Terapeutyczn

Wczesna Interwencja Terapeutyczn

Ulla
wymowa międzyzębowa i połykanie niemowlęce. Mogę otrzymać jakiś zestaw ćwiczeń, który mogę robić z dzieckiem? Nie ukrywam że ja nie widzę tego ale jestem tylko pedagogiem. Dlatego też z miłą chęcią dowiem się co mogę jeszcze zrobić.

Witam Panią,
internet roi się od ćwiczeń logopedycznych. Nie polecamy żadnych do samodzielnej pracy z dzieckiem. Wymowa międzyzębowa to poważna wada wymowy i niewłaściwe podejście to wyprowadzania dziecka może tylko ją utrwalić, a przez to utrudnić późniejszą terapię logopedyczną. A za to nie możemy brać odpowiedzialności. Wszelkie ćwiczenia logopedyczne powinien wykonywać uprawniony logopeda, ewentualnie rodzic, który uczestniczył w zajęciach z dzieckiem i został przez logopedę przygotowany.

--

http://www.logopeda-warszawa.pl/images/strona.jpg

28726 wczesna-interwencja-terapeutyczn Kobieta, 0 lat, Warszawa
banitka

banitka

moja kuzynka ma synka który zaczął szybko mówić pomimo że w domu mówi się po niemiecku i po polsku więc w tej kwestii podpisuję się pod zdanie eksperta że może ale nie musi być to powód do opóźnienia mowy.
Od siebie dodam po problemach jakie nas doświadczyły w pewnych sprawach,żę jeśli dziecko mówi po swojemu i w naszym rozumiałym przez nas języku będzie mówiło,ale później...u nas bez interwencji logopedy się nie obyło,ale dzisiaj jestem zadowolona z postępów,syn tak naturalnie bardziej ruszył z mową po skończeniu 2,5 roku,w ostatnich 4 miesiącach mowa ładnie poszłą do przodu,sam zaczął składać zdania.
Cwiczyliśmy z synem w wszelki sposób,nawet i aparat mowy ćwiczyliśmy bo syn miał problemy z oblizywaniem się,myślę że ćwiczenia języka nam również pomogły,dzisiaj jak się wsłucham w jego mowę i gdy równocześnie pokazuje to o czym mówi widzę sen tylko że jest to niewyraźne i dlatego dla mnie wcześniej było to zupełnie niezrozumiałe.
Ja nie jestem za stwierdzeniem że chłopcy poprostu mówią później niż dziewczynki bo w samej rodzinie mam przykłady że tak nie jest.
Mój synek zaczął mówić przed rokiem ale bardzo mało nowych słów używał,w wieku 1,5 roku posługiwał się 6 słowami (mama,tata,papa,bam,bum,ała) przed rokiem zaczęła też mówić jego kuzynka,gdy dzieciaki miały 1,5 roku różnica była bardzo duża i w mowie i rozumowaniu

mam pytanko do eksperta odnośnie echolalie czy to jest używanie zasłyszanych słów ?

--

29704 banitka Kobieta, 32 lata, Ruda Śląska
Wczesna Interwencja Terapeutyczn

Wczesna Interwencja Terapeutyczn

banitka

mam pytanko do eksperta odnośnie echolalie czy to jest używanie zasłyszanych słów ?

Witam!
Echolalie to powtarzanie słów i dźwięków w sposób niezorganizowany i niepotrzebny, są one w większości przypadków wynikiem zaburzeń, choć u dzieci najmłodszych obserwuje się echolalie związane z rozwojem językowym.

--

http://www.logopeda-warszawa.pl/images/strona.jpg

28726 wczesna-interwencja-terapeutyczn Kobieta, 0 lat, Warszawa
banitka

banitka

[CODE][/CODE]

Wczesna Interwencja Terapeutyczna
banitka

mam pytanko do eksperta odnośnie echolalie czy to jest używanie zasłyszanych słów ?

Witam!
Echolalie to powtarzanie słów i dźwięków w sposób niezorganizowany i niepotrzebny, są one w większości przypadków wynikiem zaburzeń, choć u dzieci najmłodszych obserwuje się echolalie związane z rozwojem językowym.

a np u niespełna 3 latka który czasami kilka razy pyta o to samo i ciągle coś pokazuje mówiąc jedno i to samo np.leci bajka i np.miki coś tam zrobił syn mnie klepie (widziałam co ten miki zrobił) mówi "pa mama miki" odpowiadam tak widzę synku...a on "pa mama miki... miki....ooo miki"
albo gdy mówię "za chwilę idziesz spać" on mówi nie chce spać,nie chce spać....nie ide...nie chce spać,nawet jeśli mu się powie no dobrze to po kolejnej bajce,albo jak się zmieni temat on nadal mówi o tym spaniu.Albo gdy zapytam czy chce iść na spacer gdy odpowiada że nie chce to mówię dobrze to nie idziemy,a on ciągle mówi że nie chce iść.
Nie wiem jak reagować na takie sytuacje i co odpowiadać

U syna pojawiają się również słowa które nie pasują do zdania jakie wypowiada ,kiedyś to było "aha",potem "o niee",potem "no" a teraz "no ba" gdzieś to słyszał zapewne bo takich słów się używa ale on je wciskał i wciska w zdanie np.sensownie "idziemy teraz do sklepu" nd odpowiada np. "no ba" ok pasuje to ale czasami powie np. "daj pić no ba" . " mama nie chce pokój...no ba", "oo moje autko" po chwili "dziekuje mamo no ba"

dodam że syn ma opóźnioną mowę,nie porównując go do innych dzieci napiszę żę wg mnie jest ok,wiem że dzieci różnie zaczynają mówić,teraz wydaje mi się że dziecko zna dobrą ilość słów bo potrafię się z nim dogać bynajmniej w sprawach potrzeb,syn w słowach potrafi wyrazić niezadowolenie,radość łatwiej mi teraz zrozumieć co chciał,chce i z czego jest zadowolony...ale rozumienie jest w tyle,w ogóle nie rozumie dłuższych zdań,nie ma pojęcia co oznacza stwierdzenie "a spróbuj to ruszyć" wg nas oznacza że nie ma tego ruszać wg niego "spróbuj"
Wychwytuje pierwsze słowa i ich się trzyma więc na ogół mamy bunt,bo zakaz usłyszy a wytłumaczenie dlaczego nie moze czegoś dostać już nie...Synek również próbuje powtarzać wszystkie słowa jakie mu powiemy,ale to też nie codziennie tylko gdy ma lepszy dzień.
Gdy pojął słowo i znaczenie "za chwilę" i "kupię" zrozumiał co oznacza za chwilę Ci kupię i dam,jednak nauka trochę trwała

--

29704 banitka Kobieta, 32 lata, Ruda Śląska
Wczesna Interwencja Terapeutyczn

Wczesna Interwencja Terapeutyczn

Witam ponownie,
Niestety, bez konsultacji i przeprowadzenia szczegółowego badania nie możemy stwierdzić, jaka jest przyczyna takiego zachowania dziecka. Dziecko trzyletnie nie powinno posługiwać się echolaliami do komunikowania przekazów werbalnych, niemniej jednak na podstawie tych kilku przykładów nie można postawić diagnozy i autorytatywnie stwierdzić, że dziecko ma np. problem z zaburzeniami myślenia, których wynikiem są echolalie, nie możemy też powiedzieć, że jest to problem rozwojowy, który z czasem minie.
Zalecamy wizytę w specjalistycznej poradni.

--

http://www.logopeda-warszawa.pl/images/strona.jpg

28726 wczesna-interwencja-terapeutyczn Kobieta, 0 lat, Warszawa
banitka

banitka

Wczesna Interwencja Terapeutyczna
Witam ponownie,
Niestety, bez konsultacji i przeprowadzenia szczegółowego badania nie możemy stwierdzić, jaka jest przyczyna takiego zachowania dziecka. Dziecko trzyletnie nie powinno posługiwać się echolaliami do komunikowania przekazów werbalnych, niemniej jednak na podstawie tych kilku przykładów nie można postawić diagnozy i autorytatywnie stwierdzić, że dziecko ma np. problem z zaburzeniami myślenia, których wynikiem są echolalie, nie możemy też powiedzieć, że jest to problem rozwojowy, który z czasem minie.
Zalecamy wizytę w specjalistycznej poradni.

chodzimy właśnie do logopedy tylko że jeszcze nie wspomniałam o tych echolaliach bo dopiero teraz na to wpadłam...syn ma dość sporo problemów min w kontaktach społecznych (ma zdiagnozowany zespół autystyczny) i sporo tego się na ten zespół zebrało i nie wiadomo co z czego się wzięło.
Dziekuje bardzo za odpowiedź

--

29704 banitka Kobieta, 32 lata, Ruda Śląska
Wczesna Interwencja Terapeutyczn

Wczesna Interwencja Terapeutyczn

Problemy w relacjach społecznych mogą się brać m.in. z zaburzonej uwagi słuchowej, gdy bodziec sensoryczny dociera do dziecka zniekształcony i nie może być właściwie interpretowany. Warto zdiagnozować pod tym kątem w certyfikowanej placówce prowadzącej trening uwagi słuchowej.

--

http://www.logopeda-warszawa.pl/images/strona.jpg

28726 wczesna-interwencja-terapeutyczn Kobieta, 0 lat, Warszawa