Pozostali eksperci

Logopeda

Redakcja

Redakcja wpis edytowany

Gabinet Wczesnej Interwencji Terapeutycznej powstał z myślą o terapii dzieci najmłodszych (1-3 lata), dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. W gabinecie jest prowadzona terapia logopedyczna i psychologiczna wspomagana metodą treningu słuchowego prof. Tomatisa.

Gabinet specjalizuje się w takich problemach, jak: diagnostyka i profilaktyka zaburzeń mowy, korygowanie zaburzeń wymowy, stymulowanie rozwoju mowy, terapia opóźnionego rozwoju mowy, terapia jąkania, terapia mowy u dzieci z deficytami rozwojowymi, korygowanie zaburzeń dźwięczności i zaburzeń głosu, stymulowanie i kształtowanie mowy dzieci z osłabionym słuchem, diagnostyka i profilaktyka zaburzeń rozwoju, szeroko pojęta re-edukacja, terapia zaburzeń percepcji, terapia zaburzeń orientacji przestrzennej, badanie gotowości szkolnej.

Wczesna Interwencja Terapeutyczna
ul. Hafciarska 7B
04-704 Warszawa-Międzylesie
tel. 604 28 81 11

  • th_logopeda-a_26557.jpg
20243 redakcja Kobieta, 32 lata, Lublin

Odpowiedzi znajdują się poniżej

askasam

askasam

Witam
Tak moja siedmioletnia córeczka została zdiagnozowana przez logopedę w przedszkolu.
Od dwóch miesięcy chodzi na terapię i przyznam,że efektów nie widzę.
Cwiczymy też w domu ale nie godzinę dziennie- jak zaleciła logopedka tylko około pół.
Córka jest już trochę zniechęcona bo mówiłam jej,że szybko się nauczy mówić poprawnie głoskę r.
Mam trochę pojęcie o logopedii i w związku z tym pytanie: czy może oprócz wizyt u logopedy pomogłaby praca z dzieckiem w domu przy pomocy wibratora logopedycznego?
Czy warto zakupić takie urządzenie bo zachęcić dziecko i mu pomóc?

--

http://www.suwaczki.com/tickers/qtch8ribr85wg5dx.png

7760 askasam Kobieta, 45 lat, Bliski Wschód:)
Wczesna Interwencja Terapeutyczn

Wczesna Interwencja Terapeutyczn

1) czy zdiagnozowany problem dotyczy tylko głoski R?
2) jakie ćwiczenia zaleciła logopeda do pracy w domu?
3) jak wygląda terapia, ile trwa spotkanie z logopedą i ile razy w tygodniu specjalista pracuje z dzieckiem?

Odpowiedź na te pytania pozwoli stwierdzić, czy zakup wibratora będzie miał jakikolwiek sens. Przyczyna braku postępów może tkwić zupełnie gdzie indziej.

Pozdrawiamy,
Wczesna Interwencja Terapeutyczna
ul. Hafciarska 7B
04-704 Warszawa-Międzylesie
604 28 81 11
Logopeda | Psycholog | Metoda Tomatisa - Warszawa Międzylesie - Wczesna Interwencja Terapeutyczna

--

http://www.logopeda-warszawa.pl/images/strona.jpg

28726 wczesna-interwencja-terapeutyczn Kobieta, 0 lat, Warszawa
Wczesna Interwencja Terapeutyczn

Wczesna Interwencja Terapeutyczn

Witamy Państwa!

W tym wątku postaramy się odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące treningu słuchowego metodą Tomatisa. Zapraszamy Państwa do dyskusji i opisywaniu efektów terapii, oraz do studiowania konkretnych przypadków.

Dla tych, którzy o metodzie słyszeli niewiele, zamieszczamy kilka słów wprowadzenia. Więcej znajdą Państwo na naszej stronie logopeda-warszawa.pl

Metoda TOMATISAzostała opracowana ponad 40 lat temu przez jednego z najwybitniejszych francuskich lekarzy, otolaryngologa profesora Alfreda Tomatisa (1920-2001). Poświęcił on znaczną część swej kariery na badanie relacji między uchem a głosem, a szerzej – także nad relacją między słyszeniem a komunikowaniem się.

Metoda TOMATISA bazuje na wielu koncepcjach na temat tego, jak rozwija się istota ludzka, w jaki sposób przetwarza informacje, komunikuje się ze sobą i z innymi oraz w jaki sposób się uczy. Jej autor dowiódł, że słyszenie wcale nie oznacza słuchania, i czasem osoby świetnie słyszące nie są w stanie przyswoić tego, co słyszą.

W trakcie swych badań profesor Tomatis rozwinął metodę treningową, która umożliwia jednostce odzyskanie umiejętności analizy, koncentracji i komunikowania się. Dzięki zastosowaniu narzędzi pedagogicznych i wysokospecjalistycznego sprzętu, metoda działa jednocześnie na trzy podstawowe funkcje ucha, mianowicie słyszenie, równowagę i dynamizowanie.

Dziewięćdziesiąt procent przekazów sensorycznych, które stymulują mózg, w tym ruch i dotyk, angażuje ucho. Działa więc ono jako system integracji sensorycznej. Dlatego metoda TOMATISA oddziałuje jednocześnie na trzy podstawowe funkcje ucha: równowagę, dynamikę i słuch.

Biorąc pod uwagę fundamentalną rolę wpływu zmysłów na funkcjonowanie człowieka, metoda TOMATISA stosowana jest w takich przypadkach, jak:

• problemy w uczeniu się i zakłócenia językowe
• logopedyczne problemy z wymową
• zakłócenia uwagi
• zaburzenia afektywne i emocjonalne
• zakłócenia w komunikacji
• całościowe zaburzenia rozwoju
• problemy psychomotoryczne
• przyswajanie języków obcych
• problemy rodzinne (także rodzin adopcyjnych)
• rozwój osobisty i dobre samopoczucie
• przygotowanie do porodu
• poprawa jakości głosu i muzykalności

Pod wpływem systematycznych sesji słuchowych, spójność przekazów przesyłanych do mózgu poprzez przedsionek zarówno ucha prawego, jak i lewego, zostaje zharmonizowana. W wyniku tego reakcje motoryczne są zauważalnie mniej chaotyczne, stają się bardziej płynne i lepiej zorganizowane. Kiedy słuch jest zaburzony, stwarza to problemy nie tylko z rozróżnianiem, lokalizowaniem dźwięku w przestrzeni i lateralizacją słuchową, ale także utratą umiejętności izolowania przekazu dźwiękowego z otaczającego hałasu. W takiej sytuacji osoba czuje się wystawiona na natłok informacji, które otrzymuje z różnym stopniem zniekształcenia. Zrozumienie przekazu wymaga wtedy dużego wysiłku, prowadzi do błędów, narastającego zmęczenia i, ostatecznie, wycofania. Wtedy środowisko zaczyna być odczuwane jako źródło problemów. W takich warunkach cierpią uwaga i pamięć, oraz – co najważniejsze – kondycja psychiczna dziecka lub osoby dorosłej.

--

http://www.logopeda-warszawa.pl/images/strona.jpg

28726 wczesna-interwencja-terapeutyczn Kobieta, 0 lat, Warszawa
askasam

askasam

Tak- problem dotyczy tylko głoski r
Terapia trwa (!) piętnaście minut raz w tygodniu.Na początku było to dwa razy.
Wygląda to tak samo jak ćwiczenia w domu:trochę rozgrzewki jak: liczenie językiem zębów,kląskanie,rysowanie kółek na podniebieniu,zdmuchiwanie pasków papieru z języka oraz ćwiczenia - mówienie z językiem przy górnych zębach:oddo,uddu,yddy,tedo,tedu,ddyń lub: ddabina,ddacena,ddagon,ddamat,ddewno,ddapieżnik,ddasnąć,ddewniaki....
W domu ćwiczy to samo przed lustrem.Oprócz tego co zadaje pani logopeda córka jeszcze "ostrzy" czubek języka o zęby,przeciska język przez zęby.

--

http://www.suwaczki.com/tickers/qtch8ribr85wg5dx.png

7760 askasam Kobieta, 45 lat, Bliski Wschód:)
elwira

elwira

Witam serdecznie

Pytanie dotyczy mojej już prawie 9 letniej córki , ma ona problem z wymowa wyrazów z sz, cz, rz itp mieszkamy w Irlandii i przez większość dnia dziecko mówi po angielsku, wiec jakby Panie w szkole nie widza problemu.
Po przypadkowym spotkaniu z polskim logopeda, okazało się ze ćwiczenia są konieczne z tym ze nie mam pojęcia jakie materiały pomocnicze powinnam sobie kupić. Czy są jakieś zestawy ćwiczeń , które pomogą jej w poprawnej wymowie, może jakieś gry na komputer?
Cokolwiek co pomoże mi odpowiednio ja pokierować, a jej poprawić wymowę.

--

http://www.suwaczek.pl/cache/81f6d70ef3.png
http://www.suwaczek.pl/cache/b444194b7a.pnghttp://www.suwaczek.pl/cache/de95d1bd24.png

1935 elwira Kobieta, 41 lat, Waterford Ir.
Wczesna Interwencja Terapeutyczn

Wczesna Interwencja Terapeutyczn

askasam
Tak- problem dotyczy tylko głoski r
Terapia trwa (!) piętnaście minut raz w tygodniu.

Z całym szacunkiem, ale w takim przypadku nie mówimy o terapii, ale co najwyżej o spotkaniach towarzyskich w nieokreślonym celu. Przepraszam za sarkazm, ale chyba nikt nie ma już wątpliwości, dlaczego dziecko nie osiąga zamierzonych efektów? Przy kilkunastominutowych ćwiczeniach raz (!!!) w tygodniu nie ma absolutnie żadnej mowy o jakichkolwiek pozytywnych skutkach terapeutycznych.

Przykro mi to stwierdzać, ale to, niestety, nie pierwszy i nie jedyny, ale jeden z setek przykładów na to, w jaki sposób problemy logopedyczne traktowane są w przedszkolach i szkołach. Codziennie trafią do nas dzieci, które powielają w placówkach dokładnie ten sam schemat - parę minut w tygodniu z logopedą i ćwiczenia w domu, do których - co oczywiste - rodzice podchodzą z rezerwą (nie są przecież specjalistami), i najczęściej ich nie wykonują (z braku czasu).

Odpowiadając na Pani podstawowe pytanie: zakup wibratora bez właściwej terapii mija się z celem. Przede wszystkim posługiwanie się nim wymaga niejakiej wprawy, najważniejsze jednak w przypadku głoski R są odpowiednie zestawy zadaniowe i ćwiczenia z logopedą, pod okiem specjalisty. W przypadku głębokiego upośledzenia wymawiania tej głoski dwa spotkania w tygodniu to absolutne minimum. Siedmioletnie dziecko jest w stanie aktywnie pracować przez 45 minut, oczywiście z odpowiednio dobranym programem zajęć i ciekawymi, często zmienianymi formami ćwiczeń. Daje nam to min. 90 minut aktywnej pracy tygodniowo plus ćwiczenia w domu.

Można oczywiście pracować z dzieckiem samodzielnie (w internecie są setki ćwiczeń), wiele jednak zależy od etapu realizacji głoski, uwagi słuchowej dziecka, możliwości koncentracji i wielu innych czynników, które diagnozuje i analizuje specjalista. Mogę zalecić jedynie jak najszybszy kontakt ze sprawdzoną poradnią i rozpoczęcie prawdziwej terapii. Należy pamiętać, że niewywołanie głoski R wiąże się nie tylko z problemami komunikacyjnymi, ale także z trudnościami w szkole oraz z urazami emocjonalnymi na tle osbowościowym (zwłaszcza u dziewcząt). Pani córka jest wieku, kiedy wybrzmiewa naprawdę ostatni dzwonek, żeby temu problemowi zaradzić.

--

http://www.logopeda-warszawa.pl/images/strona.jpg

28726 wczesna-interwencja-terapeutyczn Kobieta, 0 lat, Warszawa
Wczesna Interwencja Terapeutyczn

Wczesna Interwencja Terapeutyczn

elwira
Witam serdecznie
Czy są jakieś zestawy ćwiczeń , które pomogą jej w poprawnej wymowie, może jakieś gry na komputer?
Cokolwiek co pomoże mi odpowiednio ja pokierować, a jej poprawić wymowę.

Problemy z wymową tego szeregu nie są łatwe do rozwiązania, terapia trwa dość długo i wymaga znacznego nakładu pracy. Obawiam się, że bez wsparcia logopedy i jego zaplecza (wiedza, sprzęt, materiały, pomoce, ćwiczenia) nie będą państwo w stanie pomóc dziecku. Terapia logopedyczna nie sprowadza się do wykonywania ćwiczeń, niezbędna jest do tego odpowiednia kolejność wywoływania poszczególnych dźwięków i ćwiczenia aparatu mowy (układ języka, jego praca i właściwe miejsca artykulacji), a tego - niestety - nie zrobi nikt oprócz specjalisty. Proszę pamiętać, że niewłaściwie prowadzone ćwiczenia wymowy mogą prowadzić do utrwalania złych nawyków, a co za tym idzie niezwykle długotrwałą późniejszą terapię logopedyczną. 9-letnie dziecko powinno jak najszybciej skorzystać z usług poradni, obawiam się jednak, że poza granicami kraju może to być bardzo trudne.

Gabinet Wczesnej Interwencji Terapeutycznej

Logopeda | Psycholog | Metoda Tomatis - Warszawa Międzylesie

www.tomatis.warszawa.pl

http://logopeda-warszawa.pl/images/top3%20-%20obszary.jpg

--

http://www.logopeda-warszawa.pl/images/strona.jpg

28726 wczesna-interwencja-terapeutyczn Kobieta, 0 lat, Warszawa
elwira

elwira

Dziękuję bardzo za szybka odpowiedz, szczerze tego własnie się obawiałam ......... zrobimy co tylko można by pomoc córce i to jak najszybciej

--

http://www.suwaczek.pl/cache/81f6d70ef3.png
http://www.suwaczek.pl/cache/b444194b7a.pnghttp://www.suwaczek.pl/cache/de95d1bd24.png

1935 elwira Kobieta, 41 lat, Waterford Ir.
askasam

askasam

Dzień dobry!
Terapia (o zgrozo) odbywa się nie w przedszkolu czy szkole lecz w poradni logopedycznej,która ma podpisany kontrakt z NFZ
Są takie chwile,że córce udaje się prawie poprawnie wymówić głoskę,myślę,że ćwiczenia na pewno by pomogły,jednak nie tak jak zaleciła logopeda- godzinę dziennie.Córka jest zniechęcona tak długimi ćwiczeniami.

--

http://www.suwaczki.com/tickers/qtch8ribr85wg5dx.png

7760 askasam Kobieta, 45 lat, Bliski Wschód:)
martyna30

martyna30

dzień dobry:)
moje dziecko skończyło 3 miesiace od około 2 tyg wkłada sobie rączki do buźki i je ssie. Bez wzgl na to czy jest głodne czy też nie. Początkowo mu je zabierałam ale doczytałam że to jest normalne w rozwoju dziecka, jednak czasem tak mocno się przyssie że trochę jednak się matrwie czy mu to nie szkodzi? na zgryz.
dziecko karmione tylko piersią. smoczka nie używamy bo się nim dławi a nawet jak uda się go włożyć to mu wypada...
pozdrawiam:)

--

28156 martyna30 Kobieta, 0 lat