Noworodki i niemowlaki

Pierwsze zakupy

alcala25

alcala25

Witam

Pisze do Was z ogromną prożbą. Pomóżcie mi i powiedzcie jakie zakupy powinnam dokonac czekając na swojego maluszka. Chodzi mi tu jakie ubranka i w jakich ilościach i inne sprzęty. Czytam artykuły w internecie ale wole sie spytac po prostu mam czyli Was.

Z góry serdecznie dziękuje za wszelkie odpowiedzi.

--

580 alcala25 Kobieta, 37 lat, Lubin

Odpowiedzi znajdują się poniżej

Regina

Regina

Cześć! Jakoś świeżo upieczona mama radzę Ci tak. Z ubranek bodziaki (sto razy wygodniejsze niż kaftaniki). Najfajniejsze są takie rozpinane, że możesz bobasa po prostu położyć na bodziaku i zapiąć (H&M i Mothercare mają świetne, cenowo te pierwsze są również ok, te drugie znacznie droższe). Gorsze są te przez głowę. W zależności od pory roku, długi rękaw czy krótki, choć dla noworodka raczej lepsze te z dłuższym. Ja wolę pajacyki niż śpichy, bardziej praktczne i mniej ubierania. Pamiętaj, nie kupuj zapinanych z tyłu. Beznadzieja!!! Najlepsze zapinane z przodu po środku albo po nogawce. Skarpetki, bezuciskowe!!! Czapeczka, przyda się do szpitala i po kąpieli. Przynajniej z początku. Rękawiczki, bo nie po urodzeniu pazurki są dłuższe, a nie od razu je obetniesz. Co do kosmetyków, to im mniej tym lepiej. Płyn do mycia (albo taki z szmaponem 2w1), oliwka albo balsam, kremik do buzi (na dwor w zimne dni inny, np. Aquastop świetnie się sprawdza) i coś super!! do pupci. Ja testowałam kilka medykamentów i w naszym przypadu Lonomag okazał się być najlepszy, choć Sudokrem też nie jest zły. Szczoteczka do włosów. Chyba, że dzidzia będzie łysa, ale tego mozesz sie dowiedzieć z USG. No na razie tyle. Nie ma co przesadzać z rzeczami. Dzieciaki rosną błyskawicznie.

--

http://s7.suwaczek.com/200711191662.png

564 regina Kobieta, 0 lat, Warszawa
monikouette

monikouette

alcala, witaj :)
ja tez chetnie dorzuce cos od siebie ale przed tym kilka pytan :)
na kiedy termin??
czy znasz juz plec dziecka??
czy zamierzasz karmic piersia?? (w zasadzie to pewnie niepotrzebne to pytanie :oczko: )
a wg odpowiedzi wyjdzie co jeszcze bedzie Ci potrzebne :)

--

http://www.szipszop.pl/tickers/20667.gif
http://www.szipszop.pl/tickers/13408.gif

moj BLOG

83 monikouette Kobieta, 43 lata, Tours- Francja
alcala25

alcala25

Termin mam na 11 czerwca, znam już płeć będzie synek:):):)i owszem zamierzam karmić piersią.

--

580 alcala25 Kobieta, 37 lat, Lubin
monikouette

monikouette

z tym karmieniem to sie rozpedzilam bo wiele nie poradze bo ja niekramiaca, ale z tego co wiem trzeba wkladki do biustonoszy, moze i te specjalne biustonosze dla mam karmiacych, moze przyda sie laktator mechaniczny lub reczny :)
co do higieny dzidziusia, mozesz kupic sobie fride (do odciagania katarkow z noska) choc to nie konieczne, wode morska w spray'u, to tez w razie katarkow i innych gugli w nosku
kremy polskie to wlasnie ten linomag, sudokrem tez, husteczki wilgotne, takie roznosci najzwyklejsze :)
co do ubranek, ja tez nie lubie kaftanikow, nigdy nie mialam, wole te bodziaki calkiem rozpinane, takie na krzyz a nie wciagane przez glowe, przynajmniej do 6go miesiaca, osobiscie wole spiochy takie co sie rozpinaja z tylu wlasnie, do nocnego spania polecam spiworek, dziecko sie nie odkrywa, nie ma strachu ze sie przykryje kocykiem czy kolderka itp :) szkoda ze nie jestem w Pl bo wlasnie mam kupe rzeczy do pozbycia :):):) z chlopca wlasnie :)
inna sprawa, w zaleznosci od tego czy masz samochod, wozek itp, ja bardzo sobie chwalilam nosidelko gdy musialam prowadzic starszego do przedszkola to mlody do nosidelka i tak sobie kimal a my tuptalismy do szkoly, wozek, przypuszczam ze potrzeban gondola choc ja sie obylam bez :)
no a poza tym to oczywiscie termometr, sliniaki, na poczatek pewnie wystarczy a potem to sie zaczna gryzaczki, mata, grzechotki itp...
tak troche po sobie pisze bo moj Natanek sie urodzil 12 czerwca wlasnie :oczko:

--

http://www.szipszop.pl/tickers/20667.gif
http://www.szipszop.pl/tickers/13408.gif

moj BLOG

83 monikouette Kobieta, 43 lata, Tours- Francja
Ann

Ann

Wkleje Tobie liste ktora kiedys sie posilkowalam (ale wszystko jest dosc indywidualne i mozesz dostosowac do siebie)

Ubranka
• 5 sztuk body (niektorzy preferuja zapinane na zatrzaski z boku )
• 4 bawełniane pajacyki
• 2 cieplejsze pajacyki
• 5 par śpioszków
• 3 - 4 pary skarpetek bawełnianych
• 2 ciepłe bluzy lub sweterki zapinane z przodu
• 2 cienkie czapeczki bawełniane zawiązywane pod brodą

Kosmetyki i artykuły higieniczne
• mydło lub płyn do kąpieli
• myjka
• oliwka pielęgnacyjna (my nie uzywalismy bo wg dermatologow wysusza)
• krem na odparzenia (np. Sudocrem do pupy i tłusty obojętny, Linomag)
• Krem do pupy - np maść Alantan
• miękka szczoteczka do włosków
• nożyczki do obcinania paznokci z zaokrąglonymi końcami
• płatki kosmetyczne (przydatne do obmywania twarzy dziecka i okolic oczu)
• miseczka na wodę do obmywania twarzy malucha
• patyczki do uszu (specjalne dla dzieci)
• malutka gumowa gruszka do oczyszczania noska, polecam zamiast gruszki Fridę
• proszek do prania przeznaczony dla niemowląt
• chusteczki pielęgnacyjne nawilżone
• zestaw do przemywania pępka (70% spirytus lub Gencjana, gaziki, patyczki jednorazowe)
• sól fizjologiczna do przemywania oczu lub czyszczenia noska
• termometr do mierzenia temperatury dziecka
• rękawiczki na rączki maluszka
• wkładki laktacyjne dla mamy i kilka biustonoszy o numer większych niż teraz

Inne
• 2 ręczniki kąpielowe
• wanienka (bardzo wygodna jest wanienka ze stelażem)
• termometr do sprawdzania temperatury wody
• pieluchy tetrowe (ilość zależna od tego, jakich pieluch będziesz używać do przewijania malucha, jeśli zdecydujesz się na tetrę, to kup ok. 40 sztuk)
• pieluszki jednorazowe
• 2-3 pieluchy flanelowe
• wózek (pamiętaj o folii przeciwdeszczowej, parasolce i osłonce z siateczki przeciwko owadom – szczególnie przydatna latem). Nie zapomnij również o torbie podręcznej, w którą zapakujesz rzeczy potrzebne poza domem.
• fotelik samochodowy
• łóżeczko, deska do przewijania
• materacyk
• kołderka, poduszka (wybierz takie, które można prać w pralce) - my nie uzywalismy na poczatku poscieli - tylko rożek
• 2-3 zmiany bawełnianej pościeli i 3-4 prześcieradła (ewentualnie ceratka do podłożenia pod prześcieradło) , prześcieradło z gumką
• kocyk, rożek
• 1-2 butelki i smoczki w razie konieczności wprowadzenia mleka modyfikowanego
• 3-4 śliniaczki
• podgrzewacz do butelek (nie trzeba kupować od razu, gdyż nie wiadomo, czy będzie potrzebny)
• termos do butelek - jw.
• szczotka do mycia butelek - jw.
• smoczek uspokajacz, jeśli chcesz go wprowadzić do użytku
• laktator (dla mamy) - też nie trzeba kupować przed porodem

do tego jeszcze rzeczy ktore przydadza sie po porodzie lub w szpitalu, ale to juz dodatkowa lista :Oczko:

--

http://lbym.lilypie.com/JHppp2.png http://lbym.lilypie.com/WD48p2.png

MamaNaZakupach - dzielimy się opiniami
Wyprawa Mama - dla aktywnych rodziców

4 ann Kobieta, 47 lat, Warszawa
Anulka

Anulka

Ann
Wkleje Tobie liste ktora kiedys sie posilkowalam (ale wszystko jest dosc indywidualne i mozesz dostosowac do siebie)

ja ją zmodyfikuję (zaznaczam, że to są rzeczy niezbędne akurat mi)

Ubranka
• 5 sztuk body (niektorzy preferuja zapinane na zatrzaski z boku )
• 4 bawełniane pajacyki
• 2 cieplejsze pajacyki
• 5 par śpioszków ( ja kupiłam półśpiochy, sprawdziły się idealnie w połączeniu z body na długi rękaw)
• 3 - 4 pary skarpetek bawełnianych
• 2 ciepłe bluzy lub sweterki zapinane z przodu
• 2 cienkie czapeczki bawełniane zawiązywane pod brodą - najbardziej sprawdziły sie czapeczki nie wiązane typu krasnal

Kosmetyki i artykuły higieniczne
• mydło lub płyn do kąpieli
• myjka
• oliwka pielęgnacyjna - juz lepiej ciekła parafina
• krem na odparzenia (np. Sudocrem do pupy i tłusty obojętny, Linomag)
• Krem do pupy - np maść Alantan
• miękka szczoteczka do włosków
• nożyczki do obcinania paznokci z zaokrąglonymi końcami
• płatki kosmetyczne (przydatne do obmywania twarzy dziecka i okolic oczu)
• miseczka na wodę do obmywania twarzy malucha
• patyczki do uszu (specjalne dla dzieci) -
• malutka gumowa gruszka do oczyszczania noska, polecam zamiast gruszki Fridę bezapelacyjnie
• proszek do prania przeznaczony dla niemowląt
• chusteczki pielęgnacyjne nawilżone
• zestaw do przemywania pępka (70% spirytus lub Gencjana, gaziki, patyczki jednorazowe)
• sól fizjologiczna do przemywania oczu lub czyszczenia noska
• termometr do mierzenia temperatury dziecka
• rękawiczki na rączki maluszka
• wkładki laktacyjne dla mamy i kilka biustonoszy o numer większych niż teraz (polecam wkładki avent wielorazowego użytku, pierzesz i używasz wielokrotnie 6 szt. w opakowaniu wystraczy na cały okres laktacji - ja mam jeszcze po Mikołaju)

Inne
• 2 ręczniki kąpielowe
• wanienka (bardzo wygodna jest wanienka ze stelażem - nie polecam profilowanych bo służą 3-4 miesiące, dziecko z nich szybko wyrasta, już lepiej kupic tzw. foczkę, no chyba, że zakładamy, że dziecko wcześnie będziemy kapać w dużej wannie )
• termometr do sprawdzania temperatury wody
• pieluchy tetrowe (ilość zależna od tego, jakich pieluch będziesz używać do przewijania malucha, jeśli zdecydujesz się na tetrę, to kup ok. 40 sztuk, jesli nie będziesz używac do przewijania tetry wystarczy 10 szt.)
• pieluszki jednorazowe
• 2-3 pieluchy flanelowe
• wózek (pamiętaj o folii przeciwdeszczowej, parasolce i osłonce z siateczki przeciwko owadom – szczególnie przydatna latem). Nie zapomnij również o torbie podręcznej, w którą zapakujesz rzeczy potrzebne poza domem.
• fotelik samochodowy
• łóżeczko, deska do przewijania
• materacyk
• kołderka, poduszka (wybierz takie, które można prać w pralce) -
• 2-3 zmiany bawełnianej pościeli i 3-4 prześcieradła (ewentualnie ceratka do podłożenia pod prześcieradło) , prześcieradło z gumką
• kocyk, rożek
• 1-2 butelki i smoczki w razie konieczności wprowadzenia mleka modyfikowanego
• 3-4 śliniaczki
• podgrzewacz do butelek (nie trzeba kupować od razu, gdyż nie wiadomo, czy będzie potrzebny)
• termos do butelek - jw. - u nas się nie przydał, gdyz w torbie mielismy termokieszeń, która trzymała tak samo temperaturę jak termos)
• szczotka do mycia butelek - jw.
• smoczek uspokajacz, jeśli chcesz go wprowadzić do użytku
• laktator (dla mamy) - też nie trzeba kupować przed porodem, bo może się nie przydać

do tego jeszcze rzeczy ktore przydadza sie po porodzie lub w szpitalu, ale to juz dodatkowa lista

359 anulka Kobieta, 42 lata, Warszawa
monikouette

monikouette

ann :brawo:
i wystarczylo ze zajrzysz zorganizowana kobieto :lol:

u nas wanienka duzo nie kosztuje i ja mam wlasnie taka profilowana (nie wiem czy taka sama jak w PL) i ona sluzy dlugo, teraz Noas jezst jeszcze po stronie dla niesiedzacych a potem po tej dla siedzacych pewnie do roczku bedzie w uzyciu a potem duza wanna

--

http://www.szipszop.pl/tickers/20667.gif
http://www.szipszop.pl/tickers/13408.gif

moj BLOG

83 monikouette Kobieta, 43 lata, Tours- Francja
Anulka

Anulka

monikouette
ann :brawo:
i wystarczylo ze zajrzysz zorganizowana kobieto :lol:

u nas wanienka duzo nie kosztuje i ja mam wlasnie taka profilowana (nie wiem czy taka sama jak w PL) i ona sluzy dlugo, teraz Noas jezst jeszcze po stronie dla niesiedzacych a potem po tej dla siedzacych pewnie do roczku bedzie w uzyciu a potem duza wanna

ja od 6 miesiąca kupuję fotelik (chyba flipper się nazywa) i Maja będzie sie kąpać z Mikim

359 anulka Kobieta, 42 lata, Warszawa
aga521

aga521

Właśnie szukałam listy :rules:żeby ją w kleić ale Ann była szybsza :rofl:
alcala gratuluje synusia

48 aga521 Kobieta, 37 lat, szczecin