Interpretacja badań diagnostycznych

Prośba o interpretacje wyniku CMV

Odpowiedzi znajdują się poniżej

~ewa79

~ewa79

Jakich wynikow sie spodziewac po kilku tygodniach? Dodam ze chodzi o 3-letnie dziecko. Dziekuje za odpowiedz.

Agnieszka Stańska

Agnieszka Stańska

Odpowiedź eksperta

Trzeba sprawdzić czy miano IgM narasta i czy pojawią się przeciwciała w klasie IgG. Wtedy taki obraz świadczy o chorobie.

28089 agnieszka-stanska Kobieta, 49 lat, Wrocław
~Olka 87

~Olka 87

Dzień dobry, bardzo proszę o interpretację wyników badań na CMV:
IGG: 346,5
IGM:0,312
Jestem w 36 tc, lekarz przy usg zauważył zwiększoną ilość wod plodowych, proszę o informację czego mogę się obawiać?...

~Olka 87

~Olka 87

CRP: 1,80 mg/l NORMA 0,00-5,00
CMW IGG: 346,500 U/ml
NORMA:
<0,5 niereaktywny<br /> >=0,5-<1,0 niejednoznaczny<br /> >=1,0 reaktywny Badanie wykonano testem firmy Roche, metodą elektrochemiluminescencji na aparacie Cobas

IGM: 0,318 S/CO
NORMA:
<0,7 niereaktywny<br /> 0,7=<1,o niejednoznaczny<br /> >= 1,0 reaktywny Badanie wykonano testem firmy Roche, metodą elektrochemiluminescencji na aparacie Cobas

Agnieszka Stańska

Agnieszka Stańska

Odpowiedź eksperta

Dziękuję, bez norm ( a dla różnych labów są różne normy, bo mogą się też różnić metody oznaczania) nie można zinterpretować badań. W Twoim przypadku IgM są ujemne a IgG dodatnie. Więc przeszłaś już kiedyś chorobę, jesteś nosicielem lub miałaś kiedyś kontakt z chorym.

~Olka 87

~Olka 87

Dziękuję, za odpowiedź.
Proszę jeszcze o jedną informację, czy ilość IgG , która ewidentnie jest podwyższona ma znaczenie np.: oznacza to , że przeszłam chorobę będąc w ciąży? Wcześniej nikt nie zlecał mi wykonania tego typu badań. Boję się, że moje maleństwo może urodzić się chore:(...

Agnieszka Stańska

Agnieszka Stańska

Odpowiedź eksperta

Aby to stwierdzić należy zrobić awidność IgG. Wtedy można określić w przybliżeniu kiedy doszło do zakażenia

~Justyna 24

~Justyna 24