Interpretacja badań diagnostycznych

Prośba o interpretacje wyniku CMV

Odpowiedzi znajdują się poniżej

~Mapet

~Mapet

Awidność:
<0,4 niska awidność<br /> =>0,65 wysoka awidność

CMV IgG
wynik ujemny <4<br /> wynik dodatni>6
u mnie 47,00 U/ml

Agnieszka Stańska

Agnieszka Stańska

Odpowiedź eksperta

Skoro awidność jest wysoka to oznacza, że chorowałaś lub miałaś kontakt a chorym dość dawno temu. IgM jest ujemne więc nie chorujesz w tej chwili.

28089 agnieszka-stanska Kobieta, 49 lat, Wrocław
swieza mamusia

swieza mamusia

Witam . Jestem w 9 tygodniu ciazy lekarz zlecil mi badanie CMV oto moje wyniki CMVIgG <0,150 U/ml CMV IgM 0,2 COI .Prosze o interpretacje wyniku za co z gory dziekuje.

41576 swieza-mamusia Mężczyzna, 31 lat, slupsk
~ta_agnieszka

~ta_agnieszka

Witam,

jestem w 10 tygodniu ciąży i właśnie odebrałam wyniki P-ciała p/CMV IgG 541,5. wizytę u lekrza mam dopiero za miesiąc więc trochę się martwię tym wynikiem. Proszę o opinię

Agnieszka Stańska

Agnieszka Stańska

Odpowiedź eksperta

Bez poziomu IgM niestety nic nie mogę powiedzieć. Do określenia czy pacjent jest chory, czy jest nosicielem jest potrzebne oznaczenie obu klas przeciwciał: IgM i IgG. Jedna klasa nic nie mówi.

majka2

majka2

Witam,
jestem w 8 tyg. ciąży i proszę o interpretację wyników:
CMV - wirus cytomegalii p/c IgM (F23) 0,318
CMV - wirus cytomegalii p/c IgM (F23) nieobecne
nieobecne: < 0,7
watpliwe: 0,7 - 1,0
obecne: > 1,0

CMV - wirus cytomegalii p/c IgG (F19) 280,900 U/ml
CMV - wirus cytomegalii p/c IgG (F19) obecne
nieobecne: < 0,5
watpliwe: 0,5 - 1,0
obecne: > 1,0

Czy muszę zrobić jakieś dodatkowe badania potwierdzające kiedy byłam chora? Czy takie wyniki badań na tą chwilę mogą być groźne dla płodu i czy jest ryzyko poronienia z powodu tego IgG np jeśli byłam chora niedługo przed ciążą?

42381 majka2 Kobieta, 32 lata, Kraków
Agnieszka Stańska

Agnieszka Stańska

Odpowiedź eksperta