Ginekolog - położnik

ellaone

~arleta91

~arleta91

Czy przyjecievEllaone 2 razyvpod rzad (cykl 1 - kwiecien ; cykla 2 - maj) moze powodowsc zaburzenia hormonalne?

ginekolog Magdalena Hołownia

ginekolog Magdalena Hołownia

Odpowiedź eksperta

Niestety lek ten stanowi dużą jednorazową dawkę hormonu i jego działanie polega na wywoływaniu zaburzeń hormonalnych, które m.in. uniemożliwią owulację. Do najczęstszych działań niepożądanych należą: nieprawidłowe krwawienia z dróg rodnych, przesunięcie terminu miesiączki, brak miesiączki, plamienie międzymiesiączkowe czy nasilone krwawienie w terminie miesiączki. To tylko niektóre z nich. Wszystkie są natomiast wymienione w ulotce dołączonej do opakowania. W razie dalszych pytań zachęcam do kontaktu. Pozdrawiam, Magdalena Hołownia

44597 ginekolog-magdalena-holownia Kobieta, 33 lata, Warszawa
~arleta91

~arleta91

Czyli jak dobrze rozumiem np w maju przyjelam tabletke 20 a 27 jest 14 dc i teoretyczny dzien owulacji to ellaone mogla ja opoznic lub do niej nie dopuscic i moglo nie dojsc do zsplodnienia?

ginekolog Magdalena Hołownia

ginekolog Magdalena Hołownia

Odpowiedź eksperta

Lek ten przyjęty przed owulacją - opóźnia owulację. Przyjęty po owulacji redukuje szanse na zagnieżdżenie komórki jajowej w jamie macicy. Jeśli przyjęła Pani lek przed owulacją - nie doszło do owulacji w spodziewanym jej terminie, mogła też po prostu nie wystąpić w tym cyklu. Miesiączka w tej sytuacji pojawi się później niż zwykle.

44597 ginekolog-magdalena-holownia Kobieta, 33 lata, Warszawa
~arleta91

~arleta91

Czyli np. Jesli teoretycznie doszloby do zblizenia 4 dni po przyjeciu tabletki ktora byla przyjeta przed owulacja na poczatku cyklu to jest male ryzyko ciazy poniewaz owulacji nie bylo lub wystapila pozniej niz w 14dc.

ginekolog Magdalena Hołownia

ginekolog Magdalena Hołownia

Odpowiedź eksperta

Teoretycznie jest mała szansa na ciążę. Nie można jej niestety wykluczyć w 100%. Proponuję rozważyć stosowanie regularnej antykoncepcji celem uniknięcia nieplanowanej ciąży. Jednorazowe przyjęcie ellaone w cyklu nie zabezpiecza Pani na kilka dni od nieplanowanej ciąży. Proszę tego tak nie interpretować. Dodam że nie ma antykoncepcji, która by zabezpieczyła Panią w 100%.

44597 ginekolog-magdalena-holownia Kobieta, 33 lata, Warszawa
~arleta91

~arleta91

Dobrze dziekuje. A jeszcze zapytam : Od 2 tygodni boli mnie brzuch jak na miesiaczke. Od czasu do czasu raz rzadziej raz czesciej. Czasem bol jest tak silny ze mam uczucie jakbym zaraz miala dostac miesiaczki. Moze to byc ciaza, od tabletki lub torbiel jajnika?

~arleta91

~arleta91

Sluz mam bialawy czasem przezroczysty od czasu do czasu rowniez wystepuje suchosc pochwy lub male ilosci sluzu. Miesiaczke powinnam dostac wczoraj

~arleta91

~arleta91

Witam. Dzisiaj dzien po terminie okresu zrobiam rano test a pozniej dostalam okresu. Jest mniej obfity i widac skrzepy. Moze to byc po ellaone? Mozna wykuczyc ciaze? Czy moge od dzisiaj zsczac brac tabletki anty Vixpo?

ginekolog Magdalena Hołownia

ginekolog Magdalena Hołownia

Odpowiedź eksperta

Spokojnie, miesiączka po zażyciu ellaOne może być nieco inna niż zazwyczaj. Może już Pani rozpocząć stosowanie antykoncepcji. Jeśli wystąpiło krwawienie - ryzyko ciąży zażegnane. Pozdrawiam, Magdalena Hołownia

44597 ginekolog-magdalena-holownia Kobieta, 33 lata, Warszawa
~arleta91

~arleta91

Witam. Miesiaczka rozpoczela sie 10 rano a 13 zakonczyla dzisiaj mam jeszcze delikatnie brazowy sluz natoniast caly czas mam bole podbrzusza dzisiaj wystapily rowniez mdlosci. Czym moze to byc spowodowane? Nie ukrywam ze znowu pojawil sie strach przed ciaza pomimo tego ze do zadnego stosunku teraz nie doszlo.