Skocz do zawartości
Forum

Działalność gospodarcza


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam pewne pytanie natury formalnej, może któaś z Was była w odobnej sytuacji i może mi coś pdpowiedzieć.

Jestem nauczycielem i pracuję w szkole, uczę angielskiego... w wakacje się przeprowadzamy do miejszego miasteczka i planowaliśmy tam otworzyć własną szkołę językową, jest zapotrzbowanie więc pewnie by wypaliło. Działanośc miała być na mnie zarejestrowana i to ja miałam się wszustkim zajmować. Zamiar był taki żeby zalożyć działanośc po koniec obecnego roku szkolnego i reklamować sie przez wakacje a od września zacząć prowadzić lekcje. Wiedzieliśmy że mogę zajść w ciążę więć plan był taki żeby kogoś zatrudnić do prowadzenia lekcji, nauczycieli jest pod dostatkiem :) ale nie spodziewaliśmy się żę uda nam się tak szybko z ciążą i nie wiem jak wygląda sytuacja z zakładaniem działalności przez kobietę w ciąży... muszę dodac że nie rzucam pracy w szkole, będę nadal tam pracować jak dotąd i wszystkie składki szkoła bęzie płacić, umowę z nauczycielem podpiszę na początku września lub pod koniec sierpnia więc jeszcze przed urlopem macierzyńskim.

Może orientujecie sie jak to wygląda z formalnego puntku widzenia?
Czytała posty na stronie ekspertów -kadrowa- ale ta Pani przyznaje że nie zna się na działanościach gospodarczych bo ktoś już o cos podobnego zapytał. Gdzie jeszcze oge uzyskać informacje na ten temat?

Odnośnik do komentarza

nie ma problemu żebyś założyła firmę będąc w ciąży ...
główną skladkę Zusowską bedzie nadal za ciebie szkoła płacić, Ty tylko ubezpieczenie zdrowotne. Warto opłacać dodatkowo dobrowolną składkę zdrowotną. Bo w razie L4 czy macierzyńskiego można wtedy od Zus dostać pieniądze.

życzę powodzenia ;)

Mama Dominika (16.07.2001), Oskara (02.07.2005), Nikosia (25.06.2009) i Małgosi (07.08.2013)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.