Skocz do zawartości
Forum

Zdrowa dieta przyszłej mamy


Gość bogna

Rekomendowane odpowiedzi

Kochane Przyszłe Mamuśki,
jestem studentką dietetyki na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Piszę artykuł naukowy do pracy magisterskiej. Potrzebuje Waszej pomocy.
Wypełnijcie proszę ankietę dotyczącą odżywiania i nawyków żywieniowych w ciąży.
Ankieta za względu na konieczność jest dość szczegółowa. Zajmie to Panią ok 10 min.
Będę baaaaaardzo wdzięczna. DZIĘKUJĘ!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfiRqA-W77BEVszd066Wk1a09nWFVJci3NUaNJRcR5fLsnnQg/viewform

Odnośnik do komentarza

Jestem w 5 mies. ciąży i na razie nie rezygnowałam z niczego. Surowizna nigdy mi nie smakowała, więc nie jem , alkohol był sporadycznie więc za nim nie tęsknię, używki (kawa, herbata) były tak cieniutkie że zostały w nie zmienionej postaci, inne dania pozostały również bez zmian. Jem to co mi smakuje i oczywiście w rozsądnych ilościach.

Odnośnik do komentarza

Znalazłam w sieci co można a czego powinniśmy unikać w czasie ciąży
"Doskonale zdajemy sobie sprawę, że nie wszystkie przekąski są "zdrowe", ale przy tym tak dobrze smakują ;) W czasie ciąży warto jednak zrezygnować lub ograniczyć niektóre "smakołyki":

➡ wysoko przetworzona żywność - np. fast foody, chipsy. Niestety te przysmaki zawierają często wiele konserwantów, ulepszaczy i niezdrowych tłuszczów.

➡ surowe jaja, mięsa, ryby, nabiał - ze względu na możliwość zakażeń układu pokarmowego, przyszłe mamy powinny unikać np. sushi z surową rybą, serów z niepasteryzowanego mleka, tataru, kogla-mogla.

➡ napoje z dużą zawartością kofeiny - np. kawa, herbata. Przyszła mama nie musi całkowicie rezygnować z kawy, warto jednak nie przekraczać maksymalnej dawki kofeiny (około 200 mg na dobę).

➡ herbaty ziołowe - nie wszystkie napary ziołowe są bezpieczne w ciąży. Przed zastosowaniem warto zapytać osobę prowadzącą ciążę.