Skocz do zawartości
Forum

urlop dla taty


Rekomendowane odpowiedzi

Mam prośbę dziewczyny - brakuje mi paru postów, żeby wysłać pytanie do kadrowej, a jest to bardzo ważna sprawa. Czy któraś z was może nam odpowiedzieć lub ewentualnie skopiować tego posta do działu "porady - kadrowa"?
Problem wygląda następująco: jestem w 9 miesiącu ciąży i studiuję w trybie dziennym, ojcicec dziecka jest zatrudniony na pełny etat. Czy przysługuje mu urlop macierzyński? Dodam, że bez jego urlopu będę miała problem z zaliczeniem roku. :(

Odnośnik do komentarza
Gość patusia23

wikuszka
Mam prośbę dziewczyny - brakuje mi paru postów, żeby wysłać pytanie do kadrowej, a jest to bardzo ważna sprawa. Czy któraś z was może nam odpowiedzieć lub ewentualnie skopiować tego posta do działu "porady - kadrowa"?
Problem wygląda następująco: jestem w 9 miesiącu ciąży i studiuję w trybie dziennym, ojcicec dziecka jest zatrudniony na pełny etat. Czy przysługuje mu urlop macierzyński? Dodam, że bez jego urlopu będę miała problem z zaliczeniem roku. :(

Czy urlop macierzyński może otrzymać także ojciec dziecka?

Tak, ale po tym, jak matka wykorzysta pierwsze 14 tygodni. Pozostałą część urlopu może wykorzystać ojciec. W tym celu matka musi złożyć pisemny wniosek do pracodawcy o skrócenie urlopu i dołączyć zaświadczenie pracodawcy ojca potwierdzające termin rozpoczęcia przez niego urlopu macierzyńskiego. W okresie korzystania z urlopu ojcu przysługuje zasiłek macierzyński, a później - urlop wypoczynkowy bezpośrednio po urlopie macierzyńskim. Urlop na identycznych zasadach przysługuje również pracownikowi w rodzinach adopcyjnych i zastępczych.

Odnośnik do komentarza