Skocz do zawartości
Forum

Ważne - test obciążenia 50 g (nie 75g!)glukozy, proszę o opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Drogie Mamy,
Mam mały dylemat. Tydzień temu przeprowadzono u mnie test obciążenia 50 g glukozy. Krew pobrano godzinę po wypiciu roztworu. Wynik miałam 129, czyli jeszcze w normie. Do czego jednak zmierzam, przed pobraniem testu byłam na czczo. Dziś usłyszałam opinię jednego z doktorów iż w żadnym wypadku nie powinnam była przyjść z pustym żołądkiem:(
Zwracam się do mam, które miały przeprowdzony test niższą dawką glukozy, czyli 50g i którym krew była pobierana tylko raz, po godzinie. Napiszci proszę czy byłyście na czczo czy nie i jakie były zalecenia waszego lekarza.
Z góry dziękuję za wasze odpowiedzi.Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza

Witam:) Też jestem zaskoczona tym ze lekarz powiedział Ci ze powinnaś być po posiłku. Ja miałam robione 3 razy badanie glukozy 50 i 2 razy po 75 ze względu na wysokie wyniki i powtarzali u mnie to badanie, ale na szczęście nie mam cukrzycy ciążowej. I za każdym razem wszyscy pytali mnie kilka razy i przypominali ze muszę być na tczo . Może miałaś robione jakieś inne badanie? Pod jakimś innym kontekstem? Nie mam pojęcia.

http://www.suwaczki.com/tickers/3jvzp07wogzgl6oq.png]Tekst linka[/url]

Odnośnik do komentarza

Der vereinfachte orale Glucose-Toleranz-Test (oGTT) mit der Gabe von 50 g Glucose bei der nicht-nüchternen Schwangeren.

inny artykuł: Der Zuckertest wird im 6. oder 7. Schwangerschaftsmonat angeboten. Wenn Sie sich dafür entscheiden, machen Sie zunächst einen Vortest, bei dem Sie ein Glas Wasser mit 50 Gramm Zucker trinken. Für diesen Vortest müssen Sie nicht nüchtern sein.

Wygląda na to że jednak nie powinno się być na czczo, przykro mi, ale może w sumie nie ma to aż takie znaczenia. Co kraj to obyczaj i może inne wymagania.

http://www.suwaczki.com/tickers/mhsvhdgexxj5t3ng.png

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto